Tilbakemeldinger fra brukere

Laser

Medlem
Hei

Jeg driver en nisje-katalog som presentere "Selskapslokaler i Bergen". Etterhvert har jeg utvidet med oversikt over Catering, og nå nylig en anbudstjeneste for catering.
Mitt selskap

For noen måneders siden åpnet jeg også opp for kommentarer for brukere av mitt nettstedet slik at de kuinne legge inn sine erfaringer, synspunkter tilbakemeldinger på de ulike aktørene som jeg presenterer. Så langt, 0 poster!
Hvor ligger terskelen? Hvordan får jeg førstemann til å legge inn en kommentar?
Selvsagt kan jeg gjøre det selv, eller betale noen for å gjøre det, men det er ikke riktig....

Er det Facebook-alternativet som sperrer, eller er folk redd for å ta det første steget?

Noen som har slitt med samme startproblem?

Mvh
Lars

Ole Avranden

utvandret
Folk gidder ikke kommentere der de ikke blir hørt, eller om saker som egentlig ikke interesserer dem.

Hvis VG skriver en sak om Aksel Hennies liktorner, så vil en rekke folk komme med kommentarer. Hvis jeg skriver om de samme liktornene på OlesSuperBlogg, er det ingen som vil komme til å kommentere for de blir ikke hørt der. Pluss at interessen egentlig er lik null...

Mitt forslag; fjern kommentarfeltet.

- Off topic i denne tråden, men jeg likte nettstedet ditt.

Laser

Medlem
Hei Ole, takk for svar.

Det kan være en sannsynlig forklaring. Men jeg vet ikke helt om jeg ønsker å tro på den:)
Ikke til sammenlikning forøvrig, men f.eks. Tripadvisor har en lang rekke brukeranmeldelser, slik at det skal bli enkelt og tryggere for nye reisende åmfinne et godt reisemål.
De har også karaktersystem, og det kan selvsagt være et alternativ...

Jeg ser for meg at brukerne av nettstedet har en stor fellesnevner, og det er å finne gode leverandører til sine selskap. Tilbakemeldinger fra andre burde da være et meget godt verktøy for andre, slik at vi sammen kan dele de erfaringer som har vært.

Er det bare jeg som ser det slik? Hvordan kan man evt. gjøre kommentering mer interessant?
Konkurranse?

Lars

hansson

Langveisfarende
Nordmenn er altfor sjenerte og redde for å stikke seg ut til å kommentere på nettsteder der kommentaren deres kanskje blir stående lenge som en av få. På vg.no blir man en av mange, og jeg tror det er mindre forbundet med jantelov å jamre om nyhetssaker enn å ytre seg om kvalitet på tjenester o.l. (og attpåtil bli stående der med fullt navn og bilde fra FB). Er helt enig i at tilbakemeldinger er nyttige og karakterer er bra, men i et mikroskopisk marked som det norske er det rett og slett ikke folk nok som tar skrittet til at det blir noe futt over det. Se på hvor få anmeldelser det er på Komplett.no, f.eks. De er digre. Tripadvisor har brukere fra hele planeten, det er naturlig at det blir en del kommentarer der. Men kun Bergen - det tror jeg blir bortimot umulig å dra i gang, dessverre. Kanskje det går hvis folk får være anonyme.

Laser

Medlem
Takk for det Steve Cash!

Zapotek: Nettstedet har en ok mengde trafikk, som stadig er økende. Jeg snitter på ca 2000 i mnd, men til gjengjeld er snittiden benyttet over 6 minutt pr bruker.

Topp