Nettsiden er mer enn rask nok. Bruk energien til å skaffe trafikk - den essensielle faktoren som avgjør om dette blir en suksess eller en fiasko.
Det ser ut som den er raskere i dag.
Man kan sjekke det med flere verktøy, men jeg pleier å bruke Google Pagespeed.
PageSpeed Insights
Google er jo tross alt en av de som vil gi deg mest trafikk inn og du rangeres dårligere om du har dårlig speed. Selve siden er som sagt ikke treg, men den forrige sjekken min gav 1.8 sekunder svartid fra selve serveren.
Det kan altså ha vert bare en midlertidlig hikke.. Men man bør følge med på trender i analytics. (se om det ofte er slike "spikes", Google vil i så fall rangere deg lavere ned i søketreff).
Google prøver å gi mest mulig "relevante" treff.
Ellers har jeg noen tips som du sikkert vet:
1. Når du googler det du pleier å google og de sidene du pleier å besøke, vil Google rangere dine treff høyere. Google har en statistikk over hva som googles, hva som besøkes, m.m. både fra lokasjon og fra området du befinner deg i (feks din bydel). Du kan i viss grad omgå dette, ved å bruke en inkognitofane (CTRL+SHIFT+N i Chrome), men du får ikke omgått områdestatistikken og vektingen deretter.
2. En del folk prøver å vise hvor godt treff de får i søkemotoren og så søker de etter sitt eget firmanavn eller egennavn på siden sin. Søker du etter dette, er det jo veldig få som har skrevet om emnet
Men de som snubler inn på siden din, søker gjerne etter noe helt annet. Feks.: "nettkatalog". Det er jo slike søkeord du må prøve å konkurrere om og her blir det litt vanskelig. For å få dette til, må du ha "unikt" innhold. Det holder ikke å bare dumpe ut en liste over firmanavn. Din side tetto.no vil jo gi dette, da du åpner for at de kan skrive om sitt eget firma. (altså en positiv ting der!). Du kan jo også vurder eom det er andre registre og API-er du kan koble deg opp mot, for å gi "mer data" inn på siden din. Feks. kontekstuell data.