Tilbakemelding på ny søkemotor/nettkatalog - Gratis oppføring til 10 nettbutikker

tveiten

Medlem
Hei,

Jeg har i noen måneder jobbet med et prosjekt som er en hybrid mellom søkemotor og nettkatalog med nyhetsoppdateringer og produktsøk med masse mer på planleggingsbrettet, nettadressen er eSøk - Ny norsk netthandels- og produktsøkemotor

Siden er i åpen beta nå.

Jeg ønsker å høre alt dere har å si om denne siden, både ros, ris, forbedringspunkter, spørsmål, tanker og alt! Aller helst ønsker jeg at 10 stk herfra som eier eller driver en nettbutikk skal signere seg opp som medlemmer og teste ut "backofficen" til nettbutikkeiere, jeg har en ekstra gulrot til disse 10.

Vi opererer med en gratisoppføring og tre betaloppføringer, så som belønning gir jeg de 10 første nettbutikkeierene som kommer med tilbakemelding her en gratis plusspakke det første året! :) (eller om du er en webutvikler som ikke har nettbutikk selv så kan du gi en gratis plusspakke til en av dine nettbutikkunder om du har!)

Det er masse jeg er klar over og som ligger i pipelinen allerede, og mye som er rett rundt hjørnet blant annet tooltips flere steder som vil redusere forvirring, men jeg ønsker å få høre alt så jeg får vite ting jeg ikke var klar over og bekreftelse på ting jeg selv mener er viktig. :)

:D

Nextri

Rebel
hvordan skal den markedsføres? hvor skal du få trafikk fra? Problemet med en sånn side er at det ikke er noen verdi i det for nettbutikkeiere før siden har trafikk.

Men jeg likte utformingen.

Men synes ikke konseptet er unikt nok til at dette er en side som kommer til å slå an helt av seg selv. Vil kreve mye arbeid for å få folk til å begynne å ta den i bruk. Spesielt må databasen være godt nok oppdatert til at du faktisk finner det du leter etter.

tveiten

Medlem
hvordan skal den markedsføres? hvor skal du få trafikk fra? Problemet med en sånn side er at det ikke er noen verdi i det for nettbutikkeiere før siden har trafikk.

Men jeg likte utformingen.

Men synes ikke konseptet er unikt nok til at dette er en side som kommer til å slå an helt av seg selv. Vil kreve mye arbeid for å få folk til å begynne å ta den i bruk. Spesielt må databasen være godt nok oppdatert til at du faktisk finner det du leter etter.

Hei og takk for tilbakemelding.

Det er sant at den ikke har verdi for nettbutikkeiere før siden har trafikk, så vi vil jobbe med både adwords, seo, sosiale kampanjer, konkurranser og tradisjonell pr for å få blest om siden og få opp bruksantallet.

Vi kommer også til å gå igjennom og legge til informasjon manuelt slik at standard søk i det minste blir funksjonelt og siden blir brukbar for folk som kommer innom siden. :)

Tok du en titt på nyhetsfeeden? og produktsøket?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hei Tveiten,
Jeg tror produktsøk kan bli interessant - hvis du tilbyr det første halvåret gratis eller noe.. Da får du nok data og har du litt tid å bygge opp tjenesten.

Ellers har jeg registrert meg, men etternavnet mitt inneholder en bindestrek - som siden ikke tillater ser det ut som. Har ikke fått epost med bekreftelseskoden enda (info@123vann.no).

tveiten

Medlem
Hei Tveiten,
Jeg tror produktsøk kan bli interessant - hvis du tilbyr det første halvåret gratis eller noe.. Da får du nok data og har du litt tid å bygge opp tjenesten.

Ellers har jeg registrert meg, men etternavnet mitt inneholder en bindestrek - som siden ikke tillater ser det ut som. Har ikke fått epost med bekreftelseskoden enda (info@123vann.no).

Hei Pong og takk for tilbakemelding,

God ide med gratis periode, skal ta en runde og finne ut hva og hvordan, holder også på å utvikle importmodul nå slik at det blir lettere for nettbutikkeiere å få synkronisert hele varedatabasen sin mot eSøk, nå tilbyr vi kun CSV import men det er litt snevert..

Sprøtt med bindestrek, skal ta og teste ut det litt og se hva det er.

Fikk du ikke eposten i det hele tatt? (har nå vært inne og manuelt verifisert deg så du kan logge inn nå - har også aktivert deg som plusspakke, gi meg beskjed om du ønsker en epost med bekreftelse fra meg på null kostnad første året :))

Topp