MAN
Medlem
Du bør sette deg inn i rettningslinjer som er gjeldende på området. Jeg er ganske sikker på at slike advarsler er påbudt. Om du har sett saken om han som besvimte av energidrikk, der ble det tatt bilde av denne advarselen. Om det var ditt produkt uten en slik advarsel ville du fått ett helvette.
Har du egentlig noe peiling på denne bransjen? Og kan effektene du oppgir dokumenteres?
Hei,
Etiketten og advarselen er selvfølgelig laget i samråd med produksjonsselskapet, som er underlagt mattilsynets kontroll og driver etter good manufacturing principles. Ingredienser er oppgitt, doseringer er oppgitt, alt er innenfor Norges lover og anbefalinger for daglig inntakt.
Han som besvimte av energidrikk drakk 4 liter energidrikk på kort tid, og ingen annen næring. Du får problemer hvis du kun lever på cola og ingenting annet over lengre tid også.
Som sagt er ikke siden fullstendig enda, jeg holder på å skrive artikler om hver enkelt ingrediense, med link til forskningsrapportene. Den publiseres straks jeg er ferdig med alle ingrediensene.
Hvis det at jeg ikke klarer å se mengder på et produkt som har proprietary blends får deg til å tvile på meg, så gjerne opplys meg, hvilke mengder er det av de diverse ingrediense i formelen? Kjøp Jack3d Advanced, 230g hos Gymgrossisten
Takk for innspill, kom med flere
Sist redigert: