Tilbakemelding på kursforside

Ollebolle1

New Member
Jeg har lager er online kurs og ønsker tilbakemelding om siden er selgende nok slik den nå fremstår. Om ikke, så kom gjerne med tips til hva jeg kan gjøre/rette på.
Her er siden.
 
Sist redigert:

Mathias Moe

New Member
Kult konsept! For å besvare ditt spørsmål om teksten er selgende nok: Ja, jeg vil si den har en god balanse mellom informasjon og salg. Det er viktig å ikke være for "på" heller :) Jeg oppdaget noen mindre skrivefeil, men ellers god teknisk.

Når det gjelder designet, lar jeg heller noen med ekspertise der bedømme det :)
 

Ollebolle1

New Member
Kult konsept! For å besvare ditt spørsmål om teksten er selgende nok: Ja, jeg vil si den har en god balanse mellom informasjon og salg. Det er viktig å ikke være for "på" heller :) Jeg oppdaget noen mindre skrivefeil, men ellers god teknisk.

Når det gjelder designet, lar jeg heller noen med ekspertise der bedømme det :)
Kom igjen. Få skriveleifene :)
 

Mathias Moe

New Member
"Du lærer den optimale måten og elte deigen på" - skal stå "å elte"
"Kurset består av 10 leksjoner, 34 emner med 34 videoer på til sammen mer en 4 timer og 15 minutter." - skal stå "mer enn"

Med andre ord ingen store ting å peke på i det hele tatt.
 

Forklarmeg

Member
Den så fin ut den :) Har du tenkt på å legge til en slags salgsknapp? For meg var det ikke helt intuitivt at man måtte klikke på bildet for å komme til bestillingssiden.

Jeg savner også en god grunn til hvorfor jeg skal velge akkurat ditt pizzakurs. Det står nevnt at du er en pizzablogger om jeg oppsøker "om meg"-siden din, men ellers er det få argumenter som selger deg inn som en som vet hva han driver med. Men de som er potensielle kunder har kanskje allerede kjennskap til bloggen din eller?
 

Ollebolle1

New Member
Den så fin ut den :) Har du tenkt på å legge til en slags salgsknapp? For meg var det ikke helt intuitivt at man måtte klikke på bildet for å komme til bestillingssiden.

Jeg savner også en god grunn til hvorfor jeg skal velge akkurat ditt pizzakurs. Det står nevnt at du er en pizzablogger om jeg oppsøker "om meg"-siden din, men ellers er det få argumenter som selger deg inn som en som vet hva han driver med. Men de som er potensielle kunder har kanskje allerede kjennskap til bloggen din eller?

Takk for tilbakemelding. Ja jeg bør nok legge til en kjøpsknapp. De fleste som har kjøpt kurset til nå har kommet fra facebookgruppen (nesten 10k medlemmer) og fra bloggen. Men jeg må nok som du sier argumentere for hvorfor mitt kurs skal velges når jeg går ut og annonserer andre plasser. Men det finnes så vidt jeg vet ikke noen tilsvarende online pizzakurs.
 

Dantello

New Member
Jeg ville vurdert å gjøre det åpenbart fra første øyekast at dette er et online pizzakurs.

Det første jeg tenkte når jeg så siden var: Er dette et IRL kurs eller online kurs? Blar man litt under forsiden blir dette gjort klart, men mange besøkende på en nettside tar en kjapp titt på forsiden og bestemmer seg i løpet av et par sekunder om de skal fortsettte å lese eller ikke.
 

xdex

Medlem
Siden alle her er så positive, skal jeg heller være litt kritisk og gi noen gode råd som faktisk gir deg bedre resultater (ring meg hvis det ikke funker, for da har du gjort feil.) Jeg jobber daglig med mellomstore til store bedrifter innen markedsføring og salg.

Rydd opp i menyen din!

Rydd opp i den rotete menyen din, fokuset ditt er kurset. Menyen trenger kun å bestå av Logo og bestill kurs (KANSKJE Logg inn) Logg inn hører hjemme i en footer, men sjekk med statistikken din om folk finner frem. Målet med en meny er å vise veien til dine besøkende, ingen skal rote seg inn i perosnvern og forum, du skal selge kurs. Salgsbetingelser og alt annet hører uansett ikke hjemme i toppen her.

Bilder


Få noen til å fotografere bedre pizza bilder for deg. Er ikke bildene gode nok? Joda, men det kan bli mye bedre! Fokuset må være råvarer, fantastiske smaker og en solid oppskrift. Jeg fikk ikke en "wow" følelse, her skal man kjenne at man får vann i munnen (optimalt sett). Det er litt ironisk at siden pizzamani.no har mer fristende bilder enn kurset ditt, i know you can do better.

Eksempelvideo

Dropp den kjedelige tavla di. Klipp sammen noe fra "starten" til baking, til steking og ferdig pizza. En sekvens på maks 10 sekunder kan selge mye mer enn videoene du har nå, ingen har tid til å se dette i dagens samfunn.

12 måneders kurs i pizza?

Hvorfor gi brukerene dine så mange valg. stopp. Gi dem mindre valg, da gjør du prosessen enklere for kundene dine. Et pizzakurs burde nesten vært lifetime, sammenlignet med en kokebok. Med mindre du oppdaterer kursene dine jevnlig? Dette kommer i hvert fall ikke frem.

Du blander språk

Nettstedet ditt blander både engelsk og norsk, dette virker ikke særlig profesjonelt, du kan ende opp med å miste mye salg.

Fornøyd garanti

Du må gi kundene dine noe å bli trygg på. Gi en fornøyd garanti som gir pengene tilbake innen 14 dager om dem ikke er fornøyde med kurset. Du tenker vel at "men da stjeler folk innholdet mitt", nei, du vil bli overrasket. Hvis kurset ditt er dårlig, da kan det hende du opplever dette. Hvis kurset ditt er bra, og folk elsker pizzaen din, opplever du det motsatte, de vil ha mer.

Personlighet vinner forbrukere

Fortell litt om deg selv, hva gjør deg til en pizza ekspert? Eller er du bare en som har funnet den perfekte oppskrift? Hvordan var denne reisen? Dette kan godt være en egen side, til spesielt intresserte.

Tilbakemeldinger fra andre

Gi oppskriften din til noen som kan gi deg gode tilbakemeldinger. Dette er med på å skape tillitt, noe som er gull verdt i dagens marked.


Til slutt vil jeg bare nevne at less is more. Jeg føler at du prøver å slenge alt i fjeset på potensielle kunder. De som vil finne logg inn knappen, søk, eller annet.. de finner det. Legg det i footeren, la det ligge tilgjengelig, men ikke la det få for god plassering. Fokuset ditt er salg, og de som allerede har kjøpt kurset, finner veien.


Jeg liker konseptet ditt, stå på, du er snart i mål!
 
Sist redigert:

Ollebolle1

New Member
Siden alle her er så positive, skal jeg heller være litt kritisk og gi noen gode råd som faktisk gir deg bedre resultater (ring meg hvis det ikke funker, for da har du gjort feil.) Jeg jobber daglig med mellomstore til store bedrifter innen markedsføring og salg.

Rydd opp i menyen din!

Rydd opp i den rotete menyen din, fokuset ditt er kurset. Menyen trenger kun å bestå av Logo og bestill kurs (KANSKJE Logg inn) Logg inn hører hjemme i en footer, men sjekk med statistikken din om folk finner frem. Målet med en meny er å vise veien til dine besøkende, ingen skal rote seg inn i perosnvern og forum, du skal selge kurs. Salgsbetingelser og alt annet hører uansett ikke hjemme i toppen her.

Bilder


Få noen til å fotografere bedre pizza bilder for deg. Er ikke bildene gode nok? Joda, men det kan bli mye bedre! Fokuset må være råvarer, fantastiske smaker og en solid oppskrift. Jeg fikk ikke en "wow" følelse, her skal man kjenne at man får vann i munnen (optimalt sett). Det er litt ironisk at siden pizzamani.no har mer fristende bilder enn kurset ditt, i know you can do better.

Eksempelvideo

Dropp den kjedelige tavla di. Klipp sammen noe fra "starten" til baking, til steking og ferdig pizza. En sekvens på maks 10 sekunder kan selge mye mer enn videoene du har nå, ingen har tid til å se dette i dagens samfunn.

12 måneders kurs i pizza?

Hvorfor gi brukerene dine så mange valg. stopp. Gi dem mindre valg, da gjør du prosessen enklere for kundene dine. Et pizzakurs burde nesten vært lifetime, sammenlignet med en kokebok. Med mindre du oppdaterer kursene dine jevnlig? Dette kommer i hvert fall ikke frem.

Du blander språk

Nettstedet ditt blander både engelsk og norsk, dette virker ikke særlig profesjonelt, du kan ende opp med å miste mye salg.

Fornøyd garanti

Du må gi kundene dine noe å bli trygg på. Gi en fornøyd garanti som gir pengene tilbake innen 14 dager om dem ikke er fornøyde med kurset. Du tenker vel at "men da stjeler folk innholdet mitt", nei, du vil bli overrasket. Hvis kurset ditt er dårlig, da kan det hende du opplever dette. Hvis kurset ditt er bra, og folk elsker pizzaen din, opplever du det motsatte, de vil ha mer.

Personlighet vinner forbrukere

Fortell litt om deg selv, hva gjør deg til en pizza ekspert? Eller er du bare en som har funnet den perfekte oppskrift? Hvordan var denne reisen? Dette kan godt være en egen side, til spesielt intresserte.

Tilbakemeldinger fra andre

Gi oppskriften din til noen som kan gi deg gode tilbakemeldinger. Dette er med på å skape tillitt, noe som er gull verdt i dagens marked.


Til slutt vil jeg bare nevne at less is more. Jeg føler at du prøver å slenge alt i fjeset på potensielle kunder. De som vil finne logg inn knappen, søk, eller annet.. de finner det. Legg det i footeren, la det ligge tilgjengelig, men ikke la det få for god plassering. Fokuset ditt er salg, og de som allerede har kjøpt kurset, finner veien.


Jeg liker konseptet ditt, stå på, du er snart i mål!

Her var det mange bra poeng å jobbe med. Tusen takk for bra tilbakemelding! :)
 
Topp