Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på kredittkortside

Speca

Medlem
Joda, jeg kunne sikkert lagt inn tabellen på hovedsiden, men nettsiden rangerer nå meget bra og jeg er redd for å ødelegge noe om jeg gjør for store endringer.

Jeg har ikke sjangs til å legge den inn med sidebar, fordi det blir for liten plass, men jeg kunne jo evt laget en "light"-versjon hvor jeg dropper noen av egenskapene for at den ikke skal bli så bred også kunne denne ligget på toppen med artiklene et stykke under.

Men i såfall er vel det beste å legge inn en kopi av tabellen på forsiden, og la den andre ligge der den ligger (siden jeg også har bygget linker til tabellen) slik at jeg ihvertfall ikke fjerner ting eller videresender rundt omkring på siden?

Og det har vi jo snakket om før, at man ikke endrer på en suksesshistorie. Men når det er sagt, hvor mange går ut av siden din på dine linker i forhold til antall besøkende(CTR)? Du trenger ikke svare på det, men den prosenten du får er ganske viktig, når formålet er å tjene penger. Hvis du ikke vet, så bør du snarest begynne å bruke Anbefaler deg å bruke fullversjonen av pretty links eller lignende plugin, for at du har full oversikt over hvor mange som går videre, og til hvilken side de går videre. Anbefaler strengt tatt ikke å gjøre noen endringer, før du har full oversikt over det. (og fortsett med det)

En light versjon er greit. En godt designet sak er enda bedre. Selv ville jeg ha brukt en "price table" sak til det. F.eks CSS3 Pricing Tables Wordpress Plugin Preview - CodeCanyon dog, noe som er litt slankere enn denne ville dog være å foretrekke.

Og om du skulle gjøre det, og begynne å bruke pretty links e.l., bruk for guds skyld forskjellige linker i søket, så du kan se hvem som konverterer best.

Dag Frogner skrev:
Man kan jo allerede spore tastetrykk og musebevegelser på besøkende, jeg gleder meg til den dagen man kan spore tankene deres også.

Bruker du noe heatmap på den siden der? Angående tankesporing er det noe som dessverre neppe kommer til å bli mulig, men hele hensikten med design og brukervennlighet, er å styre de tankene så mye som mulig, for at man skal tjene best mulig, innenfor gitte rammer.

Erlend skrev:
Vanlige folk er ikke alltid ute etter en oversikt over de forskjellige kredittkortene. Jeg har fått inn de fleste søknadene mine fra bannere til høyre på Kredittkortguide

Hvis de kan se en enkel tabell, med rating, så velger de det foran mye tekst. Det beviser jo du i den andre setningen. Du får mest søknader fra bannerne, altså det enkleste og raskeste for brukeren. Men er du helt sikker at med en bedre optimalisert side, så ville du fortsette å få det? Har du gjort noe "split testing" for å se hva som fungerer best?

Erlend skrev:
Her er det forskjellige meninger du. Det du mener er ingen fasit, og heller ikke det jeg eller Dag mener. Hva vanlige folk tenker er jo det som er viktigst!

Hva sikter du til av det jeg skrev her? Umulig å tyde det da det var flere elementer i svaret mitt. Vanlige mennesker er en alt for vag profil. Du må segmentere profilen langt dypere, for at du skal få ut det store potensialet. Selv pleier jeg å kontakte mennesker jeg tror kan være en potensiell kunde, alternativt gå ut på gaten og spørre folk. Ett fint tricks for å få folk til å stoppe når du spør, er å utgi deg for å være student som må ha svar på ett par spørsmål.
Hvis du ikke kan det, så forsøk å skriv ned hvem personen er, som du ønsker å selge til.

Det kan umulig være det over du mener ikke stemmer? For dette er elementær markedsføring.

TorsteinO skrev:
Tror det er best å ikke gi alt for mange valg, gjør det enkelt for dem.

Her tror jeg vi har en bullseye.
 

Erlend

Medlem
Jeg har testet litt forskjellig ja Speca. Kan du ikke vise fram noen av de "fantastiske" nettsidene dine, så kan vi få se det du skryter av 24/7?
 

Speca

Medlem
Jeg har testet litt forskjellig ja Speca. Kan du ikke vise fram noen av de "fantastiske" nettsidene dine, så kan vi få se det du skryter av 24/7?

Si meg hvor jeg skrytt av egne sider? Det klarer du ikke å finne. Årsaken er ganske så simpel. Jeg har for tiden ingen sider som er noe å skryte av. Mesteparten er solgt, og har kun igjen noen få som jeg ikke har gjort spesielt med. Har ett par klienter, men har avsluttet de fleste av de også.

Hvorfor? 2 grunner.
1. Jeg søker for tiden jobber innenfor SEO, og har ingen som helst lyst til å jobbe med SEO både som primær jobb, og på fritiden. Jeg anser meg dog som en av landets beste på teknisk SEO.
2. Å bygge nettsider er tidkrevende, og kan koste mye også. Det gir meg en langt bedre ROI å satse på utgivelse av Ebooks til Kindle, fremfor å knote med nettsider.

Dette eneste av det jeg har skrevet i denne tråden, som jeg regner som skryt, er setning nummer 2 i punkt 1, rett over her. Resten er velmenende råd og markedsføringskunnskap.
 

Erlend

Medlem
Hva er det som gjør at du kan si at du er en av landets beste på teknisk SEO? Har du foretatt en undersøkelse? Må jo begrunne slike påstander.
 

Speca

Medlem
Når jeg anser meg selv som det, så er det ikke en påstand, men hva jeg selv tror og føler. Jeg har deltatt i mange diskusjoner, på ulike fora, samt at jeg har sett på kundene til endel av de store i bransjen, og er slettes ikke imponert i altfor mange tilfeller. Av den årsak så har jeg gjort opp min mening, og dermed anser jeg meg selv som det.

Edit: Fjernet noe jeg ikke kan være bekjent med å ha stående. Ble bare litt frustrert.
 
Sist redigert:

Speca

Medlem
Selvsagt, alle kan gjøre det. Men når man bruker det aktivt i jobbsøk (og får intervjuer), så er det en fordel at folk blir imponert over det jeg gjør, og det blir de konsekvent. Trøbbelet er bare at det er få som kun søker etter denne ekspertisen. Ofte hører programmering, B2B salg, etc. med, og der har jeg lite å stille opp med...
 

Erlend

Medlem
Selvsagt, alle kan gjøre det. Men når man bruker det aktivt i jobbsøk (og får intervjuer), så er det en fordel at folk blir imponert over det jeg gjør, og det blir de konsekvent. Trøbbelet er bare at det er få som kun søker etter denne ekspertisen. Ofte hører programmering, B2B salg, etc. med, og der har jeg lite å stille opp med...

Samme her. Synes det er litt merkelig at stor firmaer ikke satser kun på SEO. Kjedelig at man også må ha kunnskaper om B2B salg for eksempel.
 

Erlend

Medlem
Selvsagt, alle kan gjøre det. Men når man bruker det aktivt i jobbsøk (og får intervjuer), så er det en fordel at folk blir imponert over det jeg gjør, og det blir de konsekvent. Trøbbelet er bare at det er få som kun søker etter denne ekspertisen. Ofte hører programmering, B2B salg, etc. med, og der har jeg lite å stille opp med...

Får vi se noen av suksesshistoriene dine da?
 

Speca

Medlem
Får vi se noen av suksesshistoriene dine da?

Har du glemt kunnskapen om å lese? Se innlegget fra i går/14.april kl 00.00

Det jeg viser til potensielle arbeidsgivere, er en analyse av en av deres kunder(hvis de ikke har oppgitt noen referanser, så poster ). Den legger jeg som vedlegg til søknad. Den analysen gir jeg bedriftene jeg søker hos, fulle eierrettigheter på. Eneste måten jeg kunne ha gitt deg noe bevis, om det hadde vært ønskelig for meg, er å laget en analyse av en gitt nettside.

Men, det er dog ikke interessant, for jeg har ikke tid til å bruke 5-6 timer på noe som ikke gir meg noe tilbake. Ett annet moment er at jeg har valgt å være anonym på denne siden, grunnet at en bruker her formelig drev med personforfølgelse av meg her inne en periode. At denne brukeren ikke ble utestengt er for meg en gåte.
 

Erlend

Medlem
Potensielle arbeidsgivere? Du har ikke sagt et eneste navn på en potensiell arbeidsgiver. Hvor er referansene dine?
 
Topp