Som en sammenligningsbil kan du foreslå Toyota Aygo. Den koster minst av alle "normale" biler (130.000 ny), bruker 0,4 pr mil i bykjøring med 1 liters bensinmotor (langkjøring er "gratis"), den er registrert for 4, har 4 stjerner i NCAP, koster null å forsikre pga liten motoreffekt, osv. Jeg har en slik, kjøpt ny i 2007. Den slipper ut 109 g/co2 pr km, som er på nivå med hybridbiler som prius, og er en del under snittet for norske biler som ligger på rundt 160 g/co2 pr km.
Så Aygo er faktisk en sammenlignbar bil til revo. Den koster litt mer, men så kan den jo kjøres uten å lades hver 100 km. Så jeg er jo faktisk veldig interessert i hvor mye jeg kan spare på å bytte inn aygoen med en el-bil. Ikke for det, jeg skriver jo av alle bilavgifter på skatten uansett, men det er jo miljøtider og den greia der.
Et enkelt spørsmål som jeg ikke fant svar på på sidene dine: batteriene må byttes etter 3 år. Javel, hva koster dette? Det stod ikke. Eller: jeg fant det ikke.