Tilbakemelding på firmaendring.no

janerik

Medlem
Hei. Firmaendring.no er et lite prosjekt jeg holder på med for egen del.

Som dere raskt ser er det bygget på wordpress, med enkelte modifikasjoner. Siden skal være enkel å forstå, dvs du skal ikke lure på hva neste trinn er, eller hvor du finner dette.

Tanken bak siden er at det skal være lett å opprette et AS - siden skal gjenspeile dette, og inneholder derfor ikke mange undersider og artikler. Den nødvendig informasjonen om fordeler ved AS osv tror jeg mange av de som nå ønsker å gå fra ENK eller NUF til AS allerede har tilegnet seg, så derfor vektlegges ikke dette.

Åpen for det meste av tilbakemeldinger ;)

Drevland

Medlem
Jeg er ingen ekspert men jeg skal gir inntrykk som lekmann.

Førsteinntrykket mitt var at "Les mer" og "Bestill AS" knappene ser for jævlige ut.
-Burde hatt transparant, ikke hvit bakgrunn (evt. bruk firkantede knapper som kan beskjæres helt.
-Jeg synes teksten i de virker uskarp
-Må ha inn noe luft mellom knappene

Ellers synes jeg i utgangspunktet designet virker rent og oversiktlig. Tror kanskje jeg ville prøvd ut en noe lysere farge i topp og bunn. Den grå teksten nederst er tung å lese på den blå bakgrunnen, og de hvite linkene blir veldig skarpe i forhold resten der.

Jeg er usikker på om den hvite boksen med "Etablere AS" oppe til høyre er helt heldig. Jeg øler at blikket mitt blir dratt dit hele tiden i stedet for å fokusere på innholdet på sidene.

zapotek

Medlem
Helt ærlig, så drar hele designet ned troverdigheten til tjenesten deres tilbyr. Anbefaler dere å bruke noen kroner på å leie noen til å gjøre jobben.

TorsteinO

Art Director & grunder
Ok, den er enkel, og sikkert lett å forstå, men foreløpig ser den så uproff ut at jeg tror de fleste vil snu i døra.

Noen kjappe punkter:
- Alt for dårlig kontrast på "logo" og bakgrunn i header
- Blåfargen i "vi hjelper deg med å etablere firmaet ditt" krasjer totalt med blåfargene i headeren
- de tre bildene føles veldig amatørmessige, det første er dårlig fargekorrigert (alt for mørkt) og hvorfor føler du at DET er representativt for det første punktet? Det andre - igjen, hvorfor er det representativt her? og det tredje - der er tilogmed teksten en anelse uskarp på "AS", det ser dumt ut med to forskjellige fonter, forskjellige farger og pila som ikke ser gjennomtenkt plassert ut i det hele tatt? sentrer den ihvertfall vertikalt i forhold til teksten
- mellomrommene mellom linjene i teksten under bildene er helt på tok og gjør det helt håpløst å lese. Du har jo mindre avstand mellom andre linje i "overskriften" og første linje i teksten under, enn du har mellom linjene ellers. Quickfix: Legg linje 1 og 2 tettere, så mer mellomrom mellom 2 og 3, og så tettere mellom 3 og 4
- Knappene "les her" og "bestill her", hvorfor har du hvit ramme rundt dem? Det ser bare dumt ut. I tillegg er det faktisk igjen uskarp tekst og dårlig kontrast mellom tekst og bakgrunn på "bestill as"-knappene.
- footeren - igjen, alt for dårlig kontrast mellom tekst og bakgrunn

Ludus

Medlem
Hei Janerik,

jeg liker ikke grafikk, jeg tror den er litt mørk.

Twitter, FB og RSS ikonene er ikke klare.

Knappene: jeg synes hva Drevland skev om.

Footer: det er ikke en riktig kontrast for teksten i bakgrunn.

Jeg tror at du skal tenke over alle fargene og velge lysfargene.

janerik

Medlem
Takk

Tusen takk for tilbakemelding folkens - setter stor pris på det, og har allerede lært mye.

Skal gjøre litt nå i kveld, så nå blir den vel ennå mer merkelig litt fremover.

Helt enig alt dere sider til nå, så bare fortsett !

janerik

Medlem
Har gjort noen forandringer, bl.a. valgt lysere farger i bunn og topp, samt gjort om noe på tekstfargene for å få det til å stemme bedre med header og footer.

Vi ikke at teksten i bunnen skal stå for tydelig frem, men er den synlig nok ?

Trenger litt brainstorming på bildene - tenkte det første , som er i rammen "fra ENK til AS" skulle illustrere en som trengte hjelp med papirene i forbindelse med omdanningen av firmaet.
Det i midten valgte jeg bare delvis pga fargene som trekker oppmerksomheten mot midten av siden og kanskje den mest valgte kategorien -"Etablere AS".

Men her tar jeg gjerne imot gode ideer på bildebruk hvis dere har.

En "konkurrent" i dette segmentet med selskapsetablering er biz-updotno - kan dere trekke frem pluss/minus på våre sider kontra deres ?

Alle meninger om dette eller annet på siden tas imot med glede - prøver å lære litt her.

janerik

Medlem
Hei Tonny. 4000 kan nok være litt rimelig når vi tenker på at vi da gjør alt fra A til Å (vi kan også opprette bankkonto for kunden, men det gjør de fleste enkelt selv), Samordnet Registermelding, revisorgodkjenning av åpningsbalanse osv.
Ser at de "store" på dette, som f.eks firmahjelpdotno tar 6000 for de samme tjenesten.

Vi håper nå i starten av året å "kapre" noen av de som ønsker å gå fra NUF eller ENK over til AS, og har derfor lagt oss i litt lavere, sammen med noen få andre - kanskje vi bør justere prisen opp etterhvert.

Tror også at de fleste som besøker vår side, og sikkert også en tidligere nevnt konkurrent vil forstå at vi ikke har like høye admin.kostnader som bl.a. firmahjelp og derfor forventer at vi har lavere priser.

zapotek

Medlem
Ikke bra nok enda desverre. Førsteinntrykket når jeg ser på siden deres er ikke bra. Jeg er ganske sikker på kundene velger Firmahjelp fremfor dere, selv om de koster 2k mer. Sitter også igjen med dårlig førsteinntrykk av konkurrenten deres biz-updotno (som du nevnte litt tidligere).

Det kan absolutt vise seg å være verdt pengene om dere leier inn hjelp for å få å laget en knallgode nettside.

janerik

Medlem
Værre eller bedre forsiden nå ?

Holder nå på med en info-pakke jeg skal tilby å sende ut gratis til de som ønsker å etablere seg. Lurer på om jeg skal gjøre det kjent på forsiden (for at de som ikke klikker seg videre kanskje skal la seg"lokke" til å få denne pakken i eposten sin), eller om jeg første skal ha noe om det på en av undersidene. Meninger ?

Topp