Tilbakemelding på alogg.no

Tommy Hotvedt

New Member
Hei.

Vært en ivrig leser her lenge, men valgte å registrere meg som bruker idag fordi jeg kunne trengt litt tilbakemelding på mitt siste prosjekt.

På fritiden min så sykler jeg en del og trengte noe litt bedre enn ett excel ark for å føre statistikk. Jeg kom også i snakk med bedriftsidrettslaget på jobben og vi kom fram til at ett system for registrering av aktivitet kunne være bra for dem i tilegg.
Etter ett par uker så ble resultatet det som ligger på Alogg nå. Jeg startet med ett hjemmelaget design, men siden jeg liker mer å styre med det som ligger bak så gikk jeg over til Twitter Bootstrap. Planen er fortsatt å ha ett eget design, men det får komme seinere. Jeg vil heller få alt av funksjoner opp å gå først.

Jeg har opprettet en bruker som dere kan logge inn med:

demo@alogg.no
demo123

Jeg har ikke lagt noen sperrer på demo brukeren så det er bare å teste det dere vil. Det er per dags dato ingen mulighet for å slette grupper som er opprettet. Det kommer i løpet av helgen så jeg ser helst til at ingen grupper blir opprettet ennå.

Er det noe du/dere syntes jeg kunne gjort bedre?
Dette er det første offentlige prosjektet mitt, har tidligere utviklet systemer for bruk internt i bedrifter, så jeg er ute etter å lage det så bra som mulig.

Takker på forhånd for alle svar.
Ha en fortsatt god dag!

Demilio

Medlem
Jeg forstår ikke helt konseptet. All aktivitet kan være mye og hvorfor skal jeg ha behov for å loggføre min aktivitet på denne siden? Ble litt forvirret :) så kanskje noe mer konkret formulering og i tillegg et eksempel på bruk?

Jeg får ikke gitt tilbakemelding på brukerpanelet pga at jeg kommer ikke inn på siden mer. Den gikk plutselig ned.

Hei

Liker ideen din. En slik tjeneste kan gjøre livet enklere for mosjonister og evige slankere.

Kanskje du kan:
- Lage flere aktiviteter
- Poengsystem for aktivitet - tjene poenger = vinne noe/intern konkurranse ?
- Mer info og bilder
- Poste resultat direkte mot facebook (skryte-nyhet)

Dersom du velger å lage et poengsystem kan du f.eks. ha andre aktiviteter en trening:
- få poeng for å gjøre husarbeid
- få poeng for å gjøre en god gjerning
- få poeng for å besøke noen - gammel tante / noen på sykehus
- få poeng for å oppmuntre, si noe hygglig
- få poeng for å spise sundt - eks. gulrot, drikke vann

Det er det ingen som har gjort enda. Så kan du reklamere med:
- Besøk tanta di - vinn 50.000 kroner
- Rydd rommet ditt - vinn en iPad
- Inviter naboen på pølse og cola - vinn en reise jorden rundt.

... osv. osv...

Tommy Hotvedt

New Member
Jeg forstår ikke helt konseptet. All aktivitet kan være mye og hvorfor skal jeg ha behov for å loggføre min aktivitet på denne siden? Ble litt forvirret :) så kanskje noe mer konkret formulering og i tillegg et eksempel på bruk?

Jeg får ikke gitt tilbakemelding på brukerpanelet pga at jeg kommer ikke inn på siden mer. Den gikk plutselig ned.

Det som var planen med siden var å gi folk som for eksempel sykler mye en plass å registrere all syklingen sin. Jeg og mine venner sykler en del og vi registrerte bare i excel, men med denne siden så har vi ett bedre sted å registrere og vi kan følge med på hverandre.

La også merke til at siden gikk ned en stund igår. Har ikke hørt noe fra hosten om dette, men den kom opp igjen 10 min etter.

Hei

Liker ideen din. En slik tjeneste kan gjøre livet enklere for mosjonister og evige slankere.

Kanskje du kan:
- Lage flere aktiviteter
- Poengsystem for aktivitet - tjene poenger = vinne noe/intern konkurranse ?
- Mer info og bilder
- Poste resultat direkte mot facebook (skryte-nyhet)

Dersom du velger å lage et poengsystem kan du f.eks. ha andre aktiviteter en trening:
- få poeng for å gjøre husarbeid
- få poeng for å gjøre en god gjerning
- få poeng for å besøke noen - gammel tante / noen på sykehus
- få poeng for å oppmuntre, si noe hygglig
- få poeng for å spise sundt - eks. gulrot, drikke vann

Det er det ingen som har gjort enda. Så kan du reklamere med:
- Besøk tanta di - vinn 50.000 kroner
- Rydd rommet ditt - vinn en iPad
- Inviter naboen på pølse og cola - vinn en reise jorden rundt.

... osv. osv...

Flere aktiviteter kommer, de som er der nå var bare det jeg kom på når siden ble laget.
Det er ett poeng system på plass allerede. Dog ikke veldig avansert. Det fungerer på den måten at det tar antall minutter å ganger med intensitet. Planen er å gi hver aktivitet ett vekttall også.

Når det kommer til konkurranser så er det i planene, det er bare så mye som måtte opp først. Det samme gjelder å poste resultat mot facebook :)

Jeg liger veldig godt ideen din om å få poeng for husarbeid osv. Kanskje dette er noe som blir implementert etterhvert :)

Takk for gode kommentarer!

Sist redigert:

Nextri

Rebel
endomondo er vel en grei tjeneste for å holde orden på hvor og hvor mye man sykler.
Men lykke til med prosjektet..

Tommy Hotvedt

New Member
Nå var det vel ikke alternativer til min tjeneste jeg var ute etter.
For meg så er dette ikke bare ett system for registrere mine egne data, det er også ett system jeg bruker for å videreutvikle meg selv innenfor programmering.

Topp