Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding, forsøk på logo

TorsteinO

Art Director & grunder
Godt poeng der fra tonny: ikke heng deg opp i teksten du skal ha med under selve logoen, så som webadresse/titler etc. Dropp det foreløpig, og konsentrer deg om det grafiske elementet og typografien. Til å begynne med kan det også være smart å jobbe bare i svarthvitt, vent med farger til du har selve formen 100% inne. En fin test er også å snu hele greia på hodet.

Det ble veldig mye bedre balansert nå når du kutta bort det overflødige svarte, men du gjør fremdeles egentlig ikke noe bruk av det negative rommet, og da tror jeg faktisk det vil funke veldig mye bedre hvis du dropper den boksen bak/rundt bokstavene helt. En god "tommelfingerregel" i design er at hvis du ikke MÅ ha en boks rundt noe, dropp den. Syns også godt p og a kan overlappe enda mer.

Her har du en kjapp-og-gæli-versjon av det jeg mener. Her har jeg satt bokstavene så tett det gikk uten å fjerne deler av dem for å beholde åpningene, men det kan godt hende at det også er en god ide, jeg tror jeg ville ha prøvd det også - se hvor tett sammen de kan gå og at det fremdeles funker. Bauhaus 93 er en ganske takknemlig font å jobbe med sånn sett, har laget stilige ting med den før :)
 

Vedlegg

  • PAJ.png
    PAJ.png
    614 bytes · Sett: 17
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Nytt forsøk!

Nytt forsøk!

logo5.png
 

kongen

kongemedlem
Her er et fint logoeksempel til deg:

5980bf5854.jpg



Og fordi du er fan av Mac og Apple så får du også dette:

d6fe248bb0.jpg
 

stianweb

Medlem
Syens den alelr siste, svart pa, var veldig bra. Enkel og stilfull og lett å "huske".

Den ga meg en positiv opplevelse av deg, før jeg i heletatt har lest noe mer om hva du gjør.
 

stianweb

Medlem
Stemmer også for den aller siste. Men gjør streken på a'en like lang som på p'en. ;)

Det tenkte jeg også med engang, men da ser det med engang ut som pp, to p'r som ser på hverandre.
Dessuten bryter den litt ved å ha den som en rein a.

EDIT: Da vil jeg heller sett hvordan det var å lage en J endelse på a'n. En som ender med å peke mot høyre. Altså en J med ryggen til A, bare at de er smeltet sammen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Har laget et par skisser som viser logoen i bruk. Kanskje enklere å se når den er satt inn i en sammenheng? #koz #klemz

Front:
nett1.jpg


Underside:
nett2.jpg
 

Santo

Active Member
Har laget et par skisser som viser logoen i bruk. Kanskje enklere å se når den er satt inn i en sammenheng? #koz #klemz

Vet ikke om det er jeg som er underernært, eller om jeg har en spesiell interesse for emnet, men den nyeste versjonen av logoen minner meg litt om bryster... ;)
 

Santo

Active Member
Hva om du fjerner prikken og gjør slik istedetfor? Slik at man på en måte ser hele p'en, men at den bare er delvis gjennomsiktig bak a'en?

Med 10% opacity på det grå:
2vdod4n.png


Med 20% opacity på det grå:
1zo88is.png
 
Topp