Hansson, jeg setter pris på tilbakemelding. Som sagt er det akkurat det denne tråden er ment for.
Men, jeg kan ikke sitte og svare på reine stråmannsargumenter. I forrige kommentar gikk du langt i å antyde at jeg påstod du f.eks. ikke tar tekstinnkjøpene dine seriøst. Hvorpå jeg må avklare den biten, selv om det burde vært helt unødvendig. Når det først skjer, hadde det vært stuerent at du tilkjennegir deg dette, før du går videre med lignende påstander.
Nå sier du jeg påstår vi leverer noe annet enn alle andre, og bygger resten av kritikken din ut fra det.
Det er dette her jeg ikke skjønner. Du skriver at dere leverer noe annet enn alle andre, og at dere har kunder som kjøper noe annet enn de fleste andre her inne.
Det har jeg da aldri sagt? Igjen, dette er en tråd for tilbakemeldinger. Vi trenger ikke lese dette slik fanden leser Bibelen.
Jeg har påpekt at det finnes firma som leverer fagspesifikke tekster, der innholdet skrives av folk som ikke vet hva de snakker om, samtidig som det motsatte selges overfor kunden. Det er noe helt annet. Jeg har samtidig ikke påstått at «alle» driver slik - tvert i mot.
Her må du enten vise eller beskrive hva dere leverer, det holder ikke å prøve å fortelle hva dere IKKE leverer, da hver og en der ute kan ha ulike oppfatninger av hva det motsatte av det dere ikke leverer er for noe.
Hvis du ikke forstår hva vi leverer, ut i fra hverken oversikten over tjenestene, eller beskrivelsen av disse, kan jeg ikke hjelpe deg. Jeg er temmelig trygg på at det er beskrevet tydelig nok.
Problemet mitt er at jeg selv om jeg er ganske nett-kyndig ikke aner hva 90% av brukerne på Webforumet "driver med" som er ulikt det du leverer.
Du har helt rett i at «90%» er tatt helt ut fra løse lufta, og jeg har, som deg, ingen anelse hva alle webforumets medlemmer driver med, annet enn de jeg kjenner til.
Samtidig er det slik at samtlige som kontakter meg via forumet, handler tekster innenfor mer eller mindre de samme kategoriene. Derav antakelsen som jeg rett nok ikke har belegg for. Men det er irrelevant for hva vi diskuterer.
Det jeg har prøvd å forklare deg er at vi har kunder som har et annet behov for tekstarbeid, enn samtlige kunder vi har som har kommet via webforumet. Som et eksempel har vi et tannlegekontor som kjøper en hel pakke av innhold, til både nett og print. Deler av dette skrives av en odontologistudent, for å sikre at terminologien blir rett, hånd i hånd med ei som er språklig dyktig på flere plan. Dette er åpenbart noe helt annet enn f.eks. en SEO-artikkel om kredittkort. Prissettingen er også temmelig annerledes.
Den som vil ha SEO-artikler om kredittkort på 300 ord til maksimum 0,35NOK per ord, gir selvsagt katta i om teksten er skrevet av en som har erfaring fra bankbransjen. Det gjør han rett i. Det spiller ingen rolle, så lenge teksten inneholder det det skal. Det som skal til for å skrive en god SEO-artikkel om kredittkort, er noe annet enn å forklare behandlingsmetoder for implantater på en lettfattelig måte.
Vi prøver selvsagt alltid å finne rett skribent til all tekst vi leverer. Noen er bedre på reiseartikler enn f.eks. produktbeskrivelser. Det er ikke alltid vi treffer helt rent, men så langt det lar seg gjøre, gjennomføres dette. Det gjør sikkert de fleste andre også. Men igjen, jeg kjenner personlig flere større leverandører som overhodet ikke gjennomfører tekstproduksjonen slik. Å påpeke vår tilnærming overfor eventuelle nye kunder, ser jeg ingenting galt i. Jeg har riktignok tonet ned den biten (det ordet du mislikte er fjerna), så noe godt kommer det da ut av denne samtalen
Det ligger ikke noe mer i dette, enn det jeg nå har forklart Hansson.