Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Til webforumets aller beste på SEO!!!

Hei!

Jeg henvender meg til deg som virkelig er god på SEO, og da mener jeg VIRKELIG god. Jeg nærmer meg å skulle lansere et nytt nettsted: hjelptilhjelp.no. Det blir lansert så snart alle feil er utbedret.

Jeg trenger hjelp med å gjøre nettstedet lett å finne i søk! Eksempler vil vere å bli funnet av alle som søker etter psykolog, psykiske ting, psykologi, rus, barnevern, etc.

Ta gjerne kontakt, og gi meg noen ord om hva du tenker må til! Si også hvilken pris dere tar for et eventuelt oppdrag.
 

Tonny Kluften

Administrator
Du et par nøkkelord der som kan være forholdsvis tøffe å ranke på fordi statlige og andre offisielle nettsteder skriver om temaene (har ikke sjekket, men antar). Men med 25-50.000 skulle du klare å komme stabilt opp på topp 3 i løpet av noen få mnd.
Uansett så må du ha klart for deg nøyaktig hvilke nøkkelord du ønsker å rangere bra på, så kan man lage en analyse og gi pris. Evt. betale noen for å gjøre en analyse på hvilke nøkkelord som trengs, så utlyse SEO-jobben.
 
Takk for svar!

Takk for gode svar. Jeg tar det med meg videre i planleggingen, men det er selvsagt stramme budsjetter nå i starten. Det er derfor vanskelig å angi akkurat nå hvor mange tusen jeg vil tilgjengelig til denne jobben, noe som vil avhenge av hvor godt salget går. Vil derfor uansett lete gjennom artikler i webforumet omkring SEO for å finne "billige" råd. Igjen, mange takk!
 
Ranking

For at jeg ville sette penger på det, måtte det være en forutsetning å ranke mellom de tre første, da jeg ellers vil bruke pengene på annen annonsering - noe som nok kan bli alternativet i starten. Jeg tror at jeg ville satset på søkeordet "psykisk", men er også åpen for andre alternativer.
Jeg tar gjerne imot et tenkt budsjett på ranking mellom de tre første på ordet "psykisk."
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det er nok ikke enkelt å gi deg noen garanti på dette, og om du får det, må du være villig til å betale for det.

Summen til Tonny er nok ikke så dårlig tippet.

Det er alltid bra å annonsere, men bare husk på at trafikken fra annonsene stopper når du tar de bort, mens søkeresultatene blir liggende lenge etter at du har betalt ferdig h*n som skal gjøre SEO for deg. ;)
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg tar gjerne imot et tenkt budsjett på ranking mellom de tre første på ordet "psykisk."

Det kan være et bra ord å rangere godt på. Men mange sterke konkurrenter... Tror ikke du kan klare å ranke bra på det uten proff hjelp.
Ja, selvsagt les deg opp på SEO på norske og engelske siderog gjør det du kan selv, men tiden din kanskje være bedre brukt om du bruker den på å lage kvalitetsinnhold til nettstedet.

Lykke til.
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg tror nok 25-50K blir for lite dersom man skal garantere fra 1. til 3. plass med et søkeord som "psykisk". Det er mange sterke autoritetsnettsteder som ligger på topp 10 der - offentlige, organisasjoner og Wikipedia.

Du må også være villig til å gjøre mye arbeid onsite for å tekkes de som tar på seg ett slikt oppdrag på et så vanskelig søkeord. Jeg ville i alle fall ikke tatt det på meg med mindre du var villig til å "gjøre din del". Det er også innhold/funksjoner på nettstedet nå som ser uheldig ut seo-messig og som bør endres som en del av optimaliseringsprosessen.

Med et budsjett på 25-50K som det snakkes om i denne tråden tror jeg nok en plass på topp 10 er mer realistisk. - Og det er med en del egeninnsats.
 

picxx

Well-Known Member
Når du skal ha "de aller beste" til noe, uansett hva det er, må du nok regne med å punge ut med skillinger fra kistebunnen :)
 

adeneo

Medlem
Jeg er ikke så veldig inn i akkurat hva "seo eksperter" gjør, men er det ikke litt naivt dersom man garanterer en viss plass i SERP.
Man kan sikkert som "ekspert" gjøre en kalkulert gjetning på hva som skal til for å oppnå en viss plassering, men det høres litt risky ut for meg å garantere plasseringer i noe man ikke har noen direkte kontroll over (les SERP).

Er det vanlig at "seo eksperter" garanterer slikt og inngår en skriftlig avtale med pris osv. med forutsetning om at man klarer å oppnå den plasseringen osv, noen som vet dette ?
 

picxx

Well-Known Member
Er det vanlig at "seo eksperter" garanterer slikt og inngår en skriftlig avtale med pris osv. med forutsetning om at man klarer å oppnå den plasseringen osv, noen som vet dette ?

Helt normalt.
Enhver vet at nye domener rangerer veldig godt de første par månedene, så det skal veldig lite til for å skuffe ett nytt domene opp på 1-10 rangering i serps.
Vil tro veldig få vil gjøre det samme om domenet er 5 år gammelt.
 

adeneo

Medlem
Joa, er med på den picxx, og har vel også sett at mange faktisk garanterer slikt, men blir det ikke litt "svindel" å garantere en viss plassering basert på at domenet er nytt og derfor vil ligge høyere plassert i noen uker, for så å ende opp på side 27 i serps.

Det er jo ikke jo noe problem å komme høyt i serps ved å spamme linker rundt overalt, bruke haugevis med proxier og imacro bot'er for å jukse egne besøkstall opp i skyene, jukse til seg FB likes, kjøpe linker på diverse suspekte nettsider osv. men dette er jo også noe som bare virker til noen hos Google finner ut at det er noe som ikke helt stemmer, og man faller ut av serps fullstendig, og det kan vel neppe kalles god seo selv om det virker i en kort periode.

Når man garanterer en slik plassering så må det jo være en del usikkerhetsmomenter, man vet aldri hva Google gjør, eller konkurrentene dine i serps for den saks skyld.

Det virker bare for meg svært naivt å kalle seg ekspert for så å garantere noe som man egentlig ikke har mulighet til å garantere, selv om man kanskje tidligere har nådd de målene man har satt, men nå er ikke jeg "seo ekspert" så det er sikkert mulig jeg har gått glipp av noe, og det var i grunn det jeg lurte mest på, akkurat hva man baserer en slik garanti på.
 

picxx

Well-Known Member
Joa, er med på den picxx, og har vel også sett at mange faktisk garanterer slikt, men blir det ikke litt "svindel" å garantere en viss plassering basert på at domenet er nytt og derfor vil ligge høyere plassert i noen uker, for så å ende opp på side 27 i serps.

Tja, spørs jo hva du har i brukervilkårene dine det da.
Lover du at du skal få dem dit opp, har du vel ingenting å frykte.
Lover du derimot at de skal være der i 20 år har du en kraftig jobb å gjøre.
(vil vel tro de færreste har mange års garantitid... rams dem i såfall opp nedenfor)
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Finnes ingen garantier i SEO. Uansett, det som er sikkert er at du med denne siden ikke har forsøkt å rangere på noe som helst foreløpig.

Hvilken publiseringsløsning bruker du på nettstedet?
 
Topp