Har drevet nettbutikk siden nyttår, ca 90% av kundene velger faktura.. ca 70% betaler ikke innen forfall. Dette er selvfølgelig ett problem, men heldigvis har jeg såpass god økonomi i firmaet at det ikke medfører driftproblemer. Kjører sakene på egeninnkasso. Etter 2 måneder er en faktura på 100,- oppe i 430,- de fleste pleier da å betale, så selv om noen saker må avskrives som tap, dekker de andre opp dette greit. Vurdrerte Dibs/Gothia løsningen: PayByBill, men dere bør seriøst lese det med liten skrift hvis dere vurderer å gå inn på denne avtalen. Blir utsatt for en del svindelforsøk, men se etter følgende: privatpersoner med postboksadresser, C0 adresser, firma som ikke er registrert i Brønnøysund, uregistrerte mobilnummer, og pussig nok kunder som legger inn "haster" i kommentarfeltet, mulig at de tror at dette gjør at vi ikke tar oss tiden å sjekke opp. Se også etter kunder som bestiller varer for mellom 950 og 999 kroner, mange tror nok at det er maks hva nettbutikker sender ut, uten postoppkrav eller kredittsjekk. Er også en del som legger inn 4-6 ordre på 3-400 kroner i løpet av en dag, har ikke helt forstått baktanken med dette. Største problemet er vel egentlig at man ikke kan politianmelde disse folkene for svindelforsøk, siden man ikke kan bevise at de ikke ville betale om de fikk tilsendt varene, samtidig som om man sender varene og de ikke betaler, så er de bare dårlig betalere, ikke svindlere