Det er en rar form for justis du utviser.
Bare man får nok medieoppmerksomhet rundt noe så er det greit at man skyver bevisbyrden over på enkeltaktører og den ankalgede altså?
Vel, profilnett selger jo websider (og har hatt mye oppmerksomhet her på wenforumet), det samme gjør jo du, så om jeg startet en tråd her på WF hvor jeg hadde anklaget deg for å drive i en skitten bransje hvor du sikkert svindlet dine kunder hadde det vært helt greit?
Ok, du hadde sikkert tatt til motmæle, og kanskje også lagt frem beviser på at du ikke driver med svindel, men tråden ville for alltid ligget høyt i google, og det første evt. kunder hos deg ville lest var mine anklager først i tråden.
Det er greit å vite hva man kan gjøre ..
Vel, anklagene må jo ha et snev av realisme. I saken rundt pels er sannsynligheten for at pelslue kjøper fra en grusom farm i kina rimelig stor. Sjansen for at jeg selger produkter i nærheten av noe uetisk ville overraske alle, meg selv inkludert.
I denne sammenheng så fremmer og fronter –hansson sitt syn på pelsindustrien i Kina. Dette kan være ok, og jeg er helt enig at denne formen for ”avpelsing” og behandling av dyr er forferdelig (samme med det som foregår i norske pelsdyrfarmer)
Jeg skal ikke kommentere alle innleggene som er skrevet i denne tråden men jeg vil trekke frem noe som går til –hansson:
Du driver egne nettsteder, og du har eget datautstyr som du benytter daglig – hvor tror du dette er produsert – av hvem tror du dette er produsert? Svaret er de fleste ganger Kina og i stor utstrekning hovedsakelig ved hjelp av barnearbeid.
Hvor er dine etiske holdninger til bruk av utstyr som er laget av barn som tvinges til å jobbe 14-18 timer hver dag alle dager hele uken – som må sove på fabrikkgulvet og som blir banket og slått dersom produksjonsmålene ikke blir oppnådd eller de må gå på do mer enn en gang per dag og som blir syke av alle kjemikaliene. Tilsvarende gjelder for de buksene , de genserne og den strikkelua du bruker daglig.
Fra dine innlegg kommer det tydelig frem at du ikke vil benytte pelsluer eller andre pelsprodukter men du har tydeligvis ingen ting imot å bruke alle andre typer produkter hvor misshandling i en eller annen form er tilstede.
Jeg tror –hansson at du burde ta en runde med deg selv, kanskje du burde kaste klærna dine og alt datautstyret + mer, kanskje du (som du selv skriver) burde ha en direkte pekefinger som kan røske opp i din virkelighetsoppfatning. Da først kan du fremstå som en ”vokter” for etiske holdninger, men uansett så burde du holde deg for god til å fremsette meninger om andre, og la hver enkelt få selge sin nettbutikk slik de ønsker.
Jeg skal ikke kommentere alle innleggene som er skrevet i denne tråden men jeg vil trekke frem noe som går til –hansson:
Du driver egne nettsteder, og du har eget datautstyr som du benytter daglig – hvor tror du dette er produsert – av hvem tror du dette er produsert? Svaret er de fleste ganger Kina og i stor utstrekning hovedsakelig ved hjelp av barnearbeid.
Hvor er dine etiske holdninger til bruk av utstyr som er laget av barn som tvinges til å jobbe 14-18 timer hver dag alle dager hele uken – som må sove på fabrikkgulvet og som blir banket og slått dersom produksjonsmålene ikke blir oppnådd eller de må gå på do mer enn en gang per dag og som blir syke av alle kjemikaliene. Tilsvarende gjelder for de buksene , de genserne og den strikkelua du bruker daglig.
Fra dine innlegg kommer det tydelig frem at du ikke vil benytte pelsluer eller andre pelsprodukter men du har tydeligvis ingen ting imot å bruke alle andre typer produkter hvor misshandling i en eller annen form er tilstede.
Jeg tror –hansson at du burde ta en runde med deg selv, kanskje du burde kaste klærna dine og alt datautstyret + mer, kanskje du (som du selv skriver) burde ha en direkte pekefinger som kan røske opp i din virkelighetsoppfatning. Da først kan du fremstå som en ”vokter” for etiske holdninger, men uansett så burde du holde deg for god til å fremsette meninger om andre, og la hver enkelt få selge sin nettbutikk slik de ønsker.
Jeg som trodde dett var et webforum...
Vi er i generell-snakk-og-svada-kategorien nå...
Synes WF trekker mer og mer i feil retning...
Synes WF trekker mer og mer i feil retning...
Enig. Jeg tar meg ihvertfall en lang pause fra WF nå...
Så bare forsvinn dere som ikke er fornøyd da, dere blir uansett ikke fornøyd, jævla nazister.