Tidligere Opera-utvikler hevder SEO-bransjen driver med svindel

Ole Avranden

utvandret
Svært tabloid tilnærming han bruker.
Først setter han hele bransjen i bås og sier bransjen driver med svindel. Så segmenterer han det ned til at det finnes useriøse aktører. Ikke helt ulikt alle andre bransjer med andre ord...

Men skreller man vekk det tabloide, er jeg enig med ham. Aktørene som selger pre 2015 SEO, og de er det ganske mange av, selger et produkt med "svært kort holdbarhetsdato". I verste fall slår det negativt ut.
 

Frode

Medlem
Greia er vel mer at det er lett å si at sånn og sånn bør man gjøre, hvis man representer SNL, hvilket er helt greit på det nivået, hvor man ikke trenger å bekymre seg for salg og inntjening. Lenkene kommer uansett, fordi man er allerede en stor autoritet.

Men er man f.eks en rørlegger i oslo eller andre som driver på nisjenivå, så kan jo ikke alle rørleggerne være de beste i verden på å legge rør, slik denne personen vil at det skal være i hans rosalilla verden....

Enkelt og greit så kan man se det slik:

1. Godt innhold med lenker
2. Ræva innhold med lenker
3. Godt inhold uten lenker
4. Ja, det finnes jo ikke..... dere skjønner vel?

Det handler jo tross alt litt om å se ann konkurransen innenfor sin branje, og hvis man skal konkurrere mot SNL eller Wikipedia, som jeg faktisk har gjort og tapt, er det ikke fordi det beste innholdet vinner, men fordi lenker vinner tilslutt, ferdig, alltid, alltid.

Ha en god kveld alle!
 
Topp