Tidal vs Spotify

Syntes du tjenestene ligner for mye på hverandre?

• Nei, alle kan kopiere fritt, til og med mine egne nettsider og apps.

Stemmer: 0 0,0%
  • Ja, har man penger til å starte, burde man ha penger til å skape.

Stemmer: 7 100,0%

• Totalt antall stemmer
    7

xdex

Medlem
Mange har sikkert fått med seg Tidal, og hvordan denne tjenesten skal utfordre Spotify på musikk. Men det er tydeligvis ingen hemninger når det kommer til kopiering! Er dette OK? Eller burde man vært litt mer kreativ?

Ab7Z7fx.jpg

erlsae

Medlem
Spotify er såpass utbredt nå. Det finnes tilgjengelig på mange enheter; Playstation, iOS, Android, Windows, Mac, Windows Phone osv osv. Med den brukermassen de har, og at de såpass kjent vil de være umulig å skyve av banen.

Det som sjokkerer meg er at Tidal ikke er nytenkende. Har ikke fulgt lanseringen tett, men mener å ha fått med meg at de skal ha en bedre musikkkvalitet tilgjengelig ? Uansett ikke nok til å kapre mange brukere mener jeg... Og når de lanserer en spiller som ser helt lik ut som Spotify, da velger jo så klart folk den de er vant med - Spotify.

xdex

Medlem
Spotify er såpass utbredt nå. Det finnes tilgjengelig på mange enheter; Playstation, iOS, Android, Windows, Mac, Windows Phone osv osv. Med den brukermassen de har, og at de såpass kjent vil de være umulig å skyve av banen.

Det som sjokkerer meg er at Tidal ikke er nytenkende. Har ikke fulgt lanseringen tett, men mener å ha fått med meg at de skal ha en bedre musikkkvalitet tilgjengelig ? Uansett ikke nok til å kapre mange brukere mener jeg... Og når de lanserer en spiller som ser helt lik ut som Spotify, da velger jo så klart folk den de er vant med - Spotify.

Det er riktig, du kan få bedre lydkvalitet ved å betale det dobbelte, £20 mot £10 i mnd.

xdex

Medlem
Hvis mange nok stjerner trekker hele katalogen sin fra Spotify til fordel for Tidal, så utforderer de selvsagt Spotify.

Nå vet ikke jeg hvor mye frihet artister har i dag, med tanke på kontraktene man inngår med store utgivere som sony, universal osv. Så blir det jo spennende å se hva Spotify evt. svarer med. Om det er å øke utbetaling (som egentlig er hovedårsaken til at artister ikke liker Spotify sin modell) eller finner på noe annet.

Det man ofte hører fra artister, er at dem ikke lengre kan leve av plate-salg, men at de til og med må gjøre live-musikk for å tjene nok penger.............. og at tidal pr i dag, kan gjøre det mulig å utbetale dobbelt så mye i forhold til spotify og andre tjenester. De store artistene med kjente sanger som (Summer by Calvin Harris) fikk i 2014 utbetalt $1.2M - 1.7M så at en dobling av dette, alltid vil være fristende.

Så langt, er alt jeg har sett copy/paste fra Spotify sitt eget musikk-program, over til noe som skal være langt bedre, og mer eksklusivt. Men en ting er sikkert, jeg bytter nok ikke over, før dette er langt mer stabilt, too many bugz!

Sist redigert:
Såg Rihanna lagt till Tidal på sin facebook. Har den som huvudbild. Hon har 85 miljoner följare. får de med sig de stora artisterna så lär det kunna svida lite för spotify. Som svensk vill jag det ska gå bra för spotify givetvis :)

Topp