Thaimat? Kcal

kongen

kongemedlem
Hva spiser de i thailand (og resten av landene nedi der)?
Er det lite karbohydrater i maten? Fordi av hva jeg har sett er det ikke mange som er overvektige. Syns de fleste har kroppsformen som disse:
YouTube - Thai hot Dancer 02

Noen som forresten har et genialt slankeråd?? Har begynt å fått "noe" på magen jeg skulle ha vært forruten...

onlyme

New Member
Dropp middagen 3 ganger i uken, og kutt ut mest mulig av brødprodukter. Så ordner det seg nok:)

picxx

WF 09

Ris, fisk, kylling, masse grønnsaker, chilli(+++), skalldyr etc.
Personlig har jeg en forkjærlighet for McD og man kan vel si at det begynner å synes. :eek:

Edit: Det finnes en god del overvektige også i asiatiske land.

muffins

Medlem
Trenger ikke kutte noen måltider eller noe sånt, men spis heller mer kallorifattig mat. Mye frukt, brokkoli, gulrøtter, agurk, tomat og andre grønnsaker er bra. Fisk, kylling, karbonadedeig og generelt rødt kjøtt med lite fett er også good.

Vil du gå ned i vekt og fett, så er det så enkelt som å innta mindre kalorier (kcal) enn du forbrenner i løpet av en dag. Så finn ut hvor mange kalorier du forbrenner i løpet av en dag, og legg det daglige inntaket på 500-750 kalorier mindre. Følg med på vekta, og skriv gjerne opp en fast dag hver uke. Det beste er å gå ned ca. 0,5-1 kg i uka, da er du på rett spor :)

Men, ting tar tid, så det gjelder å være strukturert og streng med deg selv. Hold godterier og usunn mat til en dag i uka, f.eks på lørdager. Her kan du unne deg noe deilig og usunn mat, godterier og slikt. Selvfølgelig hvis du klarer å kutte det helt ut, så er jo det det beste, men er jo ikke alle som er så strenge med seg selv ;)

Lykke til!

peterandrej

pensjonert moderator
Er det lite karbohydrater i maten? Fordi av hva jeg har sett er det ikke mange som er overvektige. Syns de fleste har kroppsformen som disse:
YouTube - Thai hot Dancer 02

Noen som forresten har et genialt slankeråd?? Har begynt å fått "noe" på magen jeg skulle ha vært forruten...

Det har nok en del med fysiologien å gjøre at vi nordboere legger på oss rundt magen, mens asiatene forblir tynne. Kanskje de blir tjukke i hodet isteden? hehe.

Angående slanketips, så anbefaler jeg følgende:
1. spis sunt
2. tren daglig

funker som smurt. helt sant.

Topp