@Vegar - WebsitePlanet, Jeg ble oppmerksom på at dere har publisert en "anmeldelse" av oss den 26. desember 2019: websiteplanet.com/nb/web-hosting/minhost/
Dette er en anmeldelse dere har basert på en henvendelse dere sendte oss for snart ti måneder siden (11. februar 2019), men publisert dato for anmeldelsen har dere oppgitt til å være 26. desember 2019. Dere har ikke vært kunde hos oss og ikke hatt tilgang til å teste tjenestene våre. Anmeldelsen inneholder mange feil.
Jeg har gått gjennom anmeldelsen, og ønsker å liste opp alle direkte feil jeg fant, samt kommentere litt generelt, rekkefølgen til opplisting nedenfor er fra toppen av anmeldelsen og nedover etter hvert som jeg leste den, jeg vil sette pris på om dere kan endre alt som er feil eller slette anmeldelsen:
Først vil jeg kommentere skjermskuddet deres, det er 10 måneder gammelt, selv om anmeldelsen deres ble publisert 26. desember, i tillegg har dere oversatt innholdet i skjermskuddet til engelsk. Våre nettsider er ikke på engelsk, og jeg vil sette pris på om dere kan ta et nytt skjermskudd og erstatte med deres modifiserte skjermskudd, eller slette det.
Sitat fra websiteplanet.com: "Den bruker servere i tre data senter i Tyskland, Nederland, og Norge"
Ovenstående sitat er feil. Alle servere som kundene plasseres på er fysisk lokalisert i et datasenter i Oslo. To av våre tre navnetjenere ligger på servere i henholdsvis Tyskland og Nederland, for å oppnå god redundans. Vær snill å endre ovenstående til at våre servere kun ligger i Norge.
Sitat fra websiteplanet.com: "Den tilbyr en delt hosting plan og tjenester for registrering av domene. Kundeservice er kun på norsk."
Ovenstående sitat er feil, vi tilbyr to pakker, du kan velge mellom "Webhotell pluss" og webhotell med "WordPress drift".
Sitat fra websiteplanet.com: "Noen av funksjonene som tilbys, er:
100GB SSD
Gratis domene registrering"
Ovenstående sitat er feil, vi tilbyr 200 GB webplass, og vi tilbyr ikke gratis domene.
Sitat fra websiteplanet.com: "Som nevnt ovenfor tilbyr MinHost bare en plan, og brukere får ingen valgmuligheter."
Ovenstående er feil, vi tilbyr to pakker, den ene er "Webhotell pluss", den andre er "WordPress drift"
Sitat fra websiteplanet.com: "Ingen personlige nettsider trenger opp til 100 e-post kontoer, og 1.5TB månedlig trafikk blir for mye for et lite bedrift nettsted."
Ovenstående er feil, vi tilbyr 2 TB månedlig båndbredde.
Sitat fra websiteplanet.com: "og de har ingen pengene-tilbake garanti eller refusjon."
Ovenstående er feil, vi har en 30 dagers fornøydhetsgaranti, hvor nye kunder som ved oppsigelse innen avtaleperiodens første 30 dager får tilbakebetalt fakturabeløpet minus prisen for registrering av eventuelle domenenavn. Dette er beskrevet i avtalebetingelsene i punkt 10 som kan leses her:
https://kunde.minhost.no/betingelser/
Sitat fra websiteplanet.com: "Jeg kontaktet dem men mottok et svar flere dager senere."
Årsaken til ovenstående er at personen som sendte oss henvendelsen, ikke brukte sitt eget navn, men kalte seg "Zenaib Hast" (som vi ikke kunne verifisere ved søk på nett), samt at henvendelsene ble sendt oss fra flere forskjellige IP-adresser, blant annet ble det brukt en IP-adresse fra Nigeria. Etter manuelle undersøkelser av den første henvendelsen, konkluderte jeg med at henvendelsen ikke var legitim og at Zenaib Hast ikke eksisterte, og dermed sannsynligvis kom fra en person som ønsket å misbruke våre tjenester til å sende spam eller gjøre annen ugang. Derfor blokkerte jeg IP-adressen i vårt ticket system.
Deretter fortsatte Zenaib Hast å sende henvendelser til oss fra forskjellige IP-adresser i forskjellige land, helt til jeg til slutt etter mange henvendelser og flere dager, valgte å sende et kort svar, som websiteplanet.com har sitert i anmeldelsen.
Ovenstående blir dermed feil. Personer som sender inn henvendelse ved å bruke sitt eget ekte navn, vil få kjapt svar, personer som sender henvendelser under falskt navn og mistenkelige IP-adresser, kan ikke forvente å få svar. Personen som har skrevet anmeldelsen på websiteplanet.com er oppgitt å være Onajite Omare, personen som sendte oss henvendelsene påsto å være Zenaib Hast.
I tillegg til dette ble henvendelsene fra Zenaib Hast sendt under falsk forutsetning, her er ett sitat fra én av de mange henvendelsene:
"I have not sent requests using any other IP. I am a web developer and have a client who wants to create a business website in Norway. I met him on LinkedIn."
Ovenstående er jo ikke sant, fordi som jeg vet nå, var henvendelsen for å hente informasjon som skulle brukes i anmeldelsen som er blitt postet på websiteplanet.com ti måneder senere. Videre er det heller ikke sant at det ikke er blitt brukt flere forskjellige IP-adresser.
Jeg fortsetter å liste opp feil videre nedover i anmeldelsen, merk at noen feil gjentar seg flere steder, og dermed gjentar de seg i min opplisting her:
Sitat fra websiteplanet.com: "Et gratis domene er inkludert når du kjøper hvilke som helst Web Hosting Tjeneste fra MinHost"
Ovenstående er feil, vi tilbyr ikke gratis domene.
Sitat fra websiteplanet.com: "Ulemper
Bare en hosting plan"
Dette er feil, vil tilbyr både "Webhotell pluss" og "WordPress drift"
Det ville vært fint om dere kunne rettet opp i alle direkte feil i anmeldelsen, eller enda bedre slette anmeldelsen og la være å skrive anmeldelser av webhoster som dere ikke har vært kunde hos, og dermed ikke har testet tjenestene til.
Edit: Jeg har redigert lenken øverst i posten til på peke direkte til anmeldsen, forrige lenke jeg brukte pekte til et HTML-anker nederst i anmeldelsen.