Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tesla affiliateprogram

tomro

Member
Yes - Tesla har lansert sitt affiliateprogram. Spanande!

CPO: NOK 10.000 per salg. I tillegg er det en fin rabatt til den som kjøper bilen på samme sum. I tillegg kan de som driver å setter opp affiliateprogrammer her til lands (!) lære litt om viktigheten av fine insentivene til affiliates:
  • Anyone who makes five referral orders will get invited to the grand opening party for Tesla’s new Gigafactory — the battery factory they’re building in Nevada.
  • Anyone who makes ten referral orders will get “the right to purchase” a special edition of Tesla’s upcoming Model X SUV at the price of the standard base model. Elon calls this the “Founder Series” Model X, and notes that it’s otherwise not something you can buy “at any price”. What’s actually special about that model? It primarily comes down to badging and knowing you’ve got one of the first ~50 or so off the line — but Elon says they’ll do just about any customization you want.
  • The first person to hit ten referrals in each North America, Europe, and Asia gets a free Model X SUV.
The catch? Du må være en eksisterende eier av en Tesla S for å bli "affiliate".

http://techcrunch.com/2015/07/29/te...els-and-discounts-for-referrals/#.pzd4lb:Zbfr
 

Steve Cash

Medlem
Og du er sikker på at dette gjelder for Teslaeiere i Norge? Denne artiklen tyder på at dette er en ordning de har satt opp for å komme rundt visse begrensninger på direktesalg av biler i USA: http://www.dagbladet.no/2015/07/30/nyheter/tesla/utenriks/usa/elbil/40398100/
Det spiller jo uansett ikke så stor rolle for det store flertallet hvor i verden dette gjelder, ettersom det er så sterke individuelle begrensninger på hvem som kan få være med i ordningen.
 

tomro

Member
Og du er sikker på at dette gjelder for Teslaeiere i Norge?

Ja, du kan gi Daniel 10K om du kjøper deg en her: http://ts.la/daniel9771 og samtidig få litt rabatt selv. I artikkelen du henviser til ligger det også en link til norsk info.

Slike ting er spennende, og sikkert godt tenkt igjennom av Tesla. De har sikkert rimelig god kontroll på sin kjøpstrakt, og nok også en god attribusjonsmodell for å regne igjennom ROI av kampanjen.
 

tomro

Member
Nå skal det vel litt til for å selge en bil via en link, eller?

Tesla er sikkert den bilen som bestilles mest på nett, så de har sikkert en god del onlinesalg. I tillegg så tror jeg en slik type word-of-mouth kampanje kombinert med insentiver for både kjøper og "affiliate" er noe som fungerer veldig bra.
 

Steve Cash

Medlem
Jeg leste jo ikke artikkelen jeg selv linket til godt nok. :( http://www.teslamotors.com/no_NO/support/referral-program
Jeg er enig, dette er interessant, selv om det ikke er direkte relevant for meg, med mindre det er 10 stykker her som stiller opp og kjøper en bil.

En kan kanskje søke etter deltakere til et engangs samkjøp eller felleskjøp og dele gevinsten etterpå, men det er neppe særlig realistisk. Kanskje Tesla til og med stopper slike initiativ hvis det oppdages. Dette ble mye fabulering, nå får jeg finne på noe fornuftig å bruke tiden på, selv om jeg har ferie. :)
 
Sist redigert:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Et perfekt program for Gjerrigknarken Rune - mangler bare bilen som utgangspunkt for affiliatedealen.
 

tomro

Member
En kan kanskje søke etter deltakere til et engangs samkjøp eller felleskjøp og dele gevinsten etterpå, men det er neppe særlig realistisk. Kanskje Tesla til og med stopper slike initiativ hvis det oppdages.

Siden jeg har 50% stilling som internettpoliti så sjekket jeg om det ikke var noen som hadde lagt ut en finn-annonse med noe slikt i håp om å være den som først rekreuterer 10 mann i Europa og får en SUV, men ikke enda.
 

Steve Cash

Medlem
Det kaller jeg en interessant jobb! Rart om ingen prøver, men Europa er jo mer enn Norge, så en må nok følge med mange sider for å finne dette. Nasjonale annonsesider samt Facebook, Twitter og alle de andre sosiale sidene er vel aktuelle. Med andre ord må en rett og slett google på aktuelle søkeord. Og en kan være sikker på at Tesla også følger med, og vurderer om noen framstøt er gjort i det de kaller "ond tro":
Tesla introduserer programmer som dette i god tro og forventer handling i god tro tilbake. Vennligst merk at vi kan tilbakeholde kreditter, rabatter og andre belønninger dersom vi tror kunder handler i ond tro, eller på annen måte motarbeider hensikten med programmet. Vi kan ikke dekke hvert enkelt scenario, og vil heller ikke forsøke på det, men vi lover å være fornuftig og rettferdig.
 
Topp