Telenor og sykdom

Knut

Medlem
Er det virkelig sånn at om èn person hos Telenor blir syk så stopper f.eks utbetalinger til SMS leverandører til denne personen er frisk igjen? Det virker litt....sykt

Helge

Profesjonell Googlesøker
Øhm, hva med å legge inn bakgrunnen for denne setningen din?
Så skjønner hvertfall folk hva det gjelder.

Og om dette er en oppgave som en person gjør (som ikke andre har tilgang til) så kan nok dette stoppe opp ja.

Slik er det i flere bedrifter, folk kan forskjellige ting, og er en plutselig borte pga sykdom og ikke har sagt ifra/lært fra seg til andre, så kan slik skje.

Men føler denne diskusjonen du prøve å starte her nå er ganske usaklig, det spm kan du stille til de som har gitt deg det svaret du skriver som et spørsmål her.

Knut

Medlem
synes egentlig svaret ditt var like usaklig som spørsmålet mitt.
Hva bakgrunnen er spiller mindre rolle egentlig, det som er poenget er at det i en bedrift som Telenor ikke bør finnes noe sånt som heter at utbetaling ikke kan skje p.g.a.a sykdom.
Og neste jeg stiller stiller et så jævlig dumt og usaklig spørsmål så er det enkleste for deg å la være å svare.

Knut

Medlem
Forøvrig er det derfor får dere ikke betaling fra Infogate før denne fyren er frisk og opplagt igjen.

peterandrej

pensjonert moderator
enig i at et så svært konsern som telenor burde klare å takle enkeltpersoners fravær uten at dette går ut over kundene. For små bedrifter, som min for eksempel, så stopper jo absolutt alt opp når jeg er syk. Og det er forståelig, all den tid én-manns-bedrifter bare består av én person. Men, Telenor?

Ja, det er sykt. Enig i det.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om jeg kunne gitt infractions til andre admins, så hadde du fått en nå for å nå 2000 før meg !! men, gratulerer :)

Til topic igjen: Jeg synes igrunn det er litt useriøst, spesielt når det er mange andre som kan være avhengig av denne inntekten. Det samme blir det jo med forsikringsselskapet, jeg regner med dem ga deg en gratis leiebil mens du ventet da? For om bilen er viktig for deg for å komme deg på jobb så mister du jo en inntekt om du ikke kommer deg dit. Om du da bor øde så blir du fort litt hjelpesløs.

Knut

Medlem
EDIT: HEY. nå er det fram med sjampisen. Jeg har rundet 2000 poster
Gratulerer med denne minneverdige dagen. La oss alle håpe du får en fin og lykkelig dag. :)

Var ute for det samme med Gjensidige. Der reiste saksbeh. på ferie. Jeg maste om leiebil men svaret var ett jeg kunne få dekket utgifter med buss/båt/tog osv om jeg kunne dokumentere at jeg hadde hatt behov for dette samt fremvise billetter osv.
Det var siste gang jeg hadde noe med Gjensidige å gjøre.
Samme ting hendte med nå i vinter, men da med Terra. Der ble saken utsatt og utsatt p.g.a for stor arbeidsmengde. Men det de gjorde var å ringe meg å si at jeg kunne hente en leiebil der det passet best for meg, be firmaet ringe og få bekreftet at de dekket alt. Jeg kunne også ta opp ett lån å kjøpe den nye bilen og de kunne dekke renteutgifter i perioden det tok å få saken behandlet.

Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Altså, så dette er noe Infogate sier? Hva om det da er kontaktpersonen til infogate, og at infogate ikke kontakter noen andre som kan fikse dette mens den personen er syk. Er det da Telenor sin feil? eller er det Infogate som er sløve. How do you know ?

Så nei, svaret mitt er ikke usaklig.

Det er rart at det alltid er de store firmaene som for skylden for at små firmaer ikke greier å ordne opp i noe. Om du har en avtale med Infogate, så er det de som er ansvarlig for at du får det du skal ha. Det er de som skal ordne opp.

Det er det samme som at du kjøper noe i butikk det, istedenfor direkte fra leverandør, du kjøper det på en butikk, fordi du forventer at de skal hjelpe deg om noe skjer med produktet ditt, og det gjør de.

Helge

Profesjonell Googlesøker
etter sånt jeg har forstått det: JA

Telenor har ikke betalt infogate og de har ikke betalt Knut.

Det er Infogate sitt problem å skaffe inn pengene.

F.eks:
Om jeg selger reklame for et firma gjennom deg brukernavn, så er det DU som skal skaffe meg pengene mine. Det er jo derfor jeg i tilfelle hadde brukt deg, og ikke gått direkte til leverandør.

U see?

Deezire

Medlem
Det burde da ikke være helt ukjent for dere at firamer (store eller små) på så mange måter som mulig prøver å utsette utbetaling. De tjener rett og slett renter på å ha pengene på konto. Hvem her kan med hånden på hjertet si at alle kunder de har hatt har vært punklige med betalingen? Jeg kan hvertfall si at jeg har ikke kommet over et eneste tilfelle.

Topp