Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Telefinans og massivt avslåtte leads

appelsin

Medlem
Jeg har levert 32 lånesøknader for Telefinans (Folkelånet) den siste måneden. Telefinans betaler 345 kr per godkjente lån under 150.000 og 690 kr for godkjente lån over 150.000 kr.

Av disse 32 søknadene ble 1 --én-- søknad innvilget. Her må det være noe galt, eller hva tror dere? Telefinans skulle også etter sigende også betale 30 kr per innsendte, ikke-godkjente søknad. Dette sto på TD sine nettsider inntil nå. Nå har Telefinans i det skjulte fjernet dette fra siden, uten å varsle på forhånd. Faktisk har de fjernet denne i ettertid.

Jeg vurderer å avslutte samarbeidet med dem, men før det er jeg interessert i høre hva dere tror. 345 kr per innvilget søknad er ingenting i forhold til hva Bank Norwegian betaler (802 hos Adservice Media). Med tanke på hvilken lønnsomhet bankene har på innvilgede forbrukslån burde Telefinans tatt seg råd til å betale bedre.
 

Frode

Medlem
1 av 32 hørtes lite ut ja. Klippet dette fra TD

"Om samme kunde søker gjentatte ganger iløpet av en 30 dagers periode, vil det kun bli utbetalt provisjon for den første søknad. De resterende kan bli slettet etterfølgende."

Kanskje det kan være noe av svaret?
 

Tonny Kluften

Administrator
1 av 32 høres litt lite ut, men jeg ville ikke regnet med mer enn 3-5. 32 er et lite tall å bygge statistikk på. Dumt spørsmål kanskje, men du er sikker på at det er 32 innsendte lånesøknader og ikke bare 32 som har klikket på affiliatelinken din?

Erlend, 30-40% høres ikke riktig ut heller... det er myyyye!
 

appelsin

Medlem
Dette er leads som har stått som "pending", og nå "declined". Det står i statistikken at credit check not accepted eller noe i den dur. Jeg vet at dette er forskjellige brukere. Men Telefinans er ny annonsør hos TD, så det kan ha blitt gjort feil.

1 innvilget av 32 innsendte søknader på en seriøs nettside er usannsynlig.
 

Erlend

Medlem
Dette er leads som har stått som "pending", og nå "declined". Det står i statistikken at credit check not accepted eller noe i den dur. Jeg vet at dette er forskjellige brukere. Men Telefinans er ny annonsør hos TD, så det kan ha blitt gjort feil.

1 innvilget av 32 innsendte søknader på en seriøs nettside er usannsynlig.

Kanskje Telefinans er strenge på kredittsjekken?
 

TradeDoublerNO

Tradedoubler
Jeg er usikker på hva som har skjedd med denne provisjonen på 30,- men jeg skal ta det opp med gjeldende Account Manager.

Gjennomsnittlig avslagsrate på kredittkort ligger et sted mellom 60-80% - alt avhengig av sesong og kvaliteten på trafikken som leveres.
 

kongen

kongemedlem
Gjennomsnittlig avslagsrate på kredittkort ligger et sted mellom 60-80%

Hvordan kan kredittkort ha en gjennomsnittlig avslagsrate når betalingen er "per lead". CPL kan ikke sammenlignen med CPS hvor man får provisjon. CPL skal betales "per lead" og hva som skjer med disse leads'ene etter annonsør har mottatt de er likegyldig for affiliates. Så jeg vil gjerne høre hvordan det er mulig med en så høy avslagsrate. Er det 60-80% Donald Duck leads dere får? For jeg regner med at validering av alder, betalingsanmerkning, personnummer etc skjer i skjema som utfylles og at kun leads med godkjent alder og økonomi går igjennom. Tviler sterkt på at 60-80% er fake leads, man må tross alt taste inn et gyldig personnummer.
 
Topp