Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tekstlenker eller ikke?

looper

Medlem
Sitter å går igjennom div. innhold jeg har produsert til nettsiden min.
Jeg er litt i tvil om jeg skal legge inn tekstlenker eller om jeg skal kun ha bannere på siden.
Noen som har erfaringer?
Er litt redd for at det evt skal "lukte" for mye reklame av nettsiden hvis jeg setter det inn?
 

Erlend

Medlem
Jeg tjener mer penger når jeg bruker tekstlenker enn bannere. Jeg aner ikke hvorfor, men slik er det ihvertfall hos meg.
 
Sist redigert:
Tekstlinker er sikkert greit, men ikke bruk dem i footeren. Det gir nemlig dårligere utslag enn ellers. Grunnen til det er at folk gjorde det så mye før, at Google bestemte seg for å svekke verdien.
 

Hupsey

Medlem
Det gir nemlig dårligere utslag enn ellers. Grunnen til det er at folk gjorde det så mye før, at Google bestemte seg for å svekke verdien.
Dette er vel litt goddag mann økseskaft...
Slik jeg tolker ts er det reklamelinker det er snakk om..
Reklamelenker skal man generelt sett ikke gi noe SEO verdi til.
Om det er snakk om å selge selve linken er det riktig at footer linker har mindre verdi.
Hovedgrunnen er at søkemotorene gir linkene verdi etter plasering i koden, og footer kommer sist..
 

zapotek

Medlem
Selvsagt konverterer en lenke i footer dårlig. De annonsene som konverterer aller best befinner seg i (og er relaterte) redaksjonelt innhold.
 

testdriver

Ha det bra..
Viktig å sette seg i brukerens stol, folkens! Tenk hvordan det er naturlig å reagere, hvordan du selv ville reagert.

Klikker du ofte på bannere selv? Neivel. Klikker du heller på en link en velskrevet artikkel anbefaler deg å undersøke? (ref zapotek)
 

looper

Medlem
Takk for mange gode innspill.
Som sagt er jeg helt nybegynner på akkuratt dette, så er ganske grønn på dette.
Så jeg får vel bare prøve og feile litt. Men tenker vel som så uansett at "alt med måte".
Og "no follow", hva betyr det?
 

Hupsey

Medlem
Linker i banner anonser er somregel nofollow.
Men du kan sjekke det med firefox pluginene: no do follow, eller SEO doctor..
 

picxx

Well-Known Member
Ser ikke google forskjell paa en affiliatelenke og en "normal" nettadresse?
 
Topp