olafmoriarty
Medlem
Fikk nylig tilsendt en link til Gör en tackfilm! - og er overbevist om at dette må være en av de beste markedsføringskampanjene jeg har sett på lenge.
(Klikk på linken og prøv ut Tackfilm før du leser videre.)
Min første tanke etter å ha sett dette var WOW. Jeg ble i vanvittig godt humør av å se dette (og hadde nok likt det enda bedre dersom jeg hadde vært svensk), jeg lo, jeg smilte, og jeg delte linken på Facebook. Nettsiden klarte rett og slett å gjøre meg i utrolig godt humør. Når man tenker over hva det er nettsiden reklamerer for, og at dette er en aktivitet de fleste sannsynligvis går i møte med misnøye, synes jeg ærlig talt at det er en kjempeprestasjon. Ikke bare klarer de å få meg skikkelig gira og happy, de klarer også å få meg til å videresende denne til vennene mine.
Dette minner meg også om en tilsvarende greie jeg så for en stund siden (i fjor, tror jeg) hvor man kunne skrive inn et navn, og så fikk man en film om at Walt Disney World skulle hylle denne personen i hele 2009. Også en utrolig gøy film som man sender videre til vennene sine -- uten å tenke over at det hele er en diger reklamefilm for alt det flotte man kan gjøre i Walt Disney World. Tackfilm.se (og jada, jeg vet at andre også har gjort dette, men kommer ikke på andre eksempler i farta) har lagt til en ny dimensjon ved at man bruker bilder i stedet for bare navn.
Seriøst, jeg digger dette. Jeg synes det er fantastisk at man klarer å ta et tema som i utgangspunktet er så forhatt, og lage en reklamekampanje rundt dette som er så utrolig positiv at man bare MÅ videresende den til alle vennene sine. Hadde jeg hatt en god idé til en slik kampanje (og *host* råd til det), hadde jeg definitivt fått laget en!
(Klikk på linken og prøv ut Tackfilm før du leser videre.)
Min første tanke etter å ha sett dette var WOW. Jeg ble i vanvittig godt humør av å se dette (og hadde nok likt det enda bedre dersom jeg hadde vært svensk), jeg lo, jeg smilte, og jeg delte linken på Facebook. Nettsiden klarte rett og slett å gjøre meg i utrolig godt humør. Når man tenker over hva det er nettsiden reklamerer for, og at dette er en aktivitet de fleste sannsynligvis går i møte med misnøye, synes jeg ærlig talt at det er en kjempeprestasjon. Ikke bare klarer de å få meg skikkelig gira og happy, de klarer også å få meg til å videresende denne til vennene mine.
Dette minner meg også om en tilsvarende greie jeg så for en stund siden (i fjor, tror jeg) hvor man kunne skrive inn et navn, og så fikk man en film om at Walt Disney World skulle hylle denne personen i hele 2009. Også en utrolig gøy film som man sender videre til vennene sine -- uten å tenke over at det hele er en diger reklamefilm for alt det flotte man kan gjøre i Walt Disney World. Tackfilm.se (og jada, jeg vet at andre også har gjort dette, men kommer ikke på andre eksempler i farta) har lagt til en ny dimensjon ved at man bruker bilder i stedet for bare navn.
Seriøst, jeg digger dette. Jeg synes det er fantastisk at man klarer å ta et tema som i utgangspunktet er så forhatt, og lage en reklamekampanje rundt dette som er så utrolig positiv at man bare MÅ videresende den til alle vennene sine. Hadde jeg hatt en god idé til en slik kampanje (og *host* råd til det), hadde jeg definitivt fått laget en!