Jeg vil egentlig si at det kommer an på siden om det bør kodes om eller ikke. Mange (de fleste?) sider kan definitivt ha veldig godt av en restrukturering/generell opprydning dersom det er brukt tabeller. Imidlertid er det vel et og annet som ikke er 100% løst eller støttet overalt med css enda, og da har tabellene fremdeles en liten nytte selv om de egentlig er en uting til layout. Mulig eksempel på rappen: Divs med 100% høyde - hvordan er det, funker det overalt nå, eller hur? En ting er at man har funnet workarounds og hacks som får ting til å funke med CSS (derav at jeg ikke husker i farta om det funker...), men dette er jo OGSÅ egentlig dårlige løsninger som heller ikke er futureproof, selv om de vel er et hakk bedre enn en tabell. Åja, og bakgrunnsbilder: Skal man ha et bilde til å skalere jevnt for å fylle en bakgrunn, så må man til med javascript og litt forskjellig triksing for å få det til med css (det kommer vel i css3, men er foreløpig lite støttet, om i det hele tatt, såvidt jeg husker? det er ihvertfall ikke meningsfylt å satse på å bruke det foreløpig), mens det er veldig rett fram med en tabell. Så, hva er *EGENTLIG* den beste løsningen da? Siden f.ex. jquery (e.l.) er nærmest obligatorisk på de fleste sider nå om dagen, så er det jo relativt enkelt å ta dette i samme slengen, men...
Enkelte ganger er det jo også 100% korrekt å bruke tabeller - er det f.ex. en tabell over busstider, en prisliste for en restaurant, eller noe liknende, så er det definitivt en tabell som er den korrekte løsningen.
Dermed - siden det finnes KORREKTE bruksområder for tabeller også i et cssbasert layout, så tviler jeg egentlig litt på at støtten for tabeller vil fjernes i et tidsperspektiv som gir mening å forholde seg til, siden disse da også må være mulig å style riktig.
Misforstå meg rett - selv tviholder jeg på CSS til den store gullmedaljen, er vel tett opp mot fanboy å regne, men det er unektelig ting som foreløpig ikke har en god løsning med KUN css, men som har en veldig enkel løsning med en tabell.