Hva er navnetjenerene til syse.no? @SYSE Noen som kan svare på dette raskt?
R Rismoen Medlem 16 Feb 2015 #1 Hva er navnetjenerene til syse.no? @SYSE Noen som kan svare på dette raskt?
R Rismoen Medlem 16 Feb 2015 #2 Domenet er "koplet" til webhotellet. Men hvordan skal domenet (som ligger hos domeneshop) kommunisere med webhotellet? Navnetjenere? DNS? Seriøst, hvor finner man dette? Sist redigert: 17 Feb 2015
Domenet er "koplet" til webhotellet. Men hvordan skal domenet (som ligger hos domeneshop) kommunisere med webhotellet? Navnetjenere? DNS? Seriøst, hvor finner man dette?
R Rismoen Medlem 17 Feb 2015 #3 Noen som vet når sonefilen til Norid oppdateres? Skjer det tidlig på morgenen?
erlsae Medlem 17 Feb 2015 #4 Navneserverne til syse er: ns2.sysedata.no ns3.sysedata.no ns1.sysedata.no ..med mindre jeg tar helt feil. Norid oppdaterer sine systemer på hverdager mellom klokken 08:00 og 09:00, samt mellom klokken 16:00 og 17:00.
Navneserverne til syse er: ns2.sysedata.no ns3.sysedata.no ns1.sysedata.no ..med mindre jeg tar helt feil. Norid oppdaterer sine systemer på hverdager mellom klokken 08:00 og 09:00, samt mellom klokken 16:00 og 17:00.
R Rismoen Medlem 17 Feb 2015 #5 erlsae skrev: Navneserverne til syse er: ns2.sysedata.no ns3.sysedata.no ns1.sysedata.no ..med mindre jeg tar helt feil. Norid oppdaterer sine systemer på hverdager mellom klokken 08:00 og 09:00, samt mellom klokken 16:00 og 17:00. Klikk for å utvide... Takk! da rakk jeg akuratt å slenge inn disse før kl 08.
erlsae skrev: Navneserverne til syse er: ns2.sysedata.no ns3.sysedata.no ns1.sysedata.no ..med mindre jeg tar helt feil. Norid oppdaterer sine systemer på hverdager mellom klokken 08:00 og 09:00, samt mellom klokken 16:00 og 17:00. Klikk for å utvide... Takk! da rakk jeg akuratt å slenge inn disse før kl 08.
SYSE Medlem 4 Mai 2015 #6 Hei! Liten oppdatering her; vi har oppgradert NS-infrastruktur og våre nye navnetjenere er: a.ns.syse.no b.ns.syse.no c.ns.syse.no d.ns.syse.no Disse støtter nå også DNSSEC! Norid oppdaterer nå sine sonefiler annenhver time mellom kl. 8 og 20 mandag til fredag, og hver 4. time øvrige deler av døgnet samt i helgene.
Hei! Liten oppdatering her; vi har oppgradert NS-infrastruktur og våre nye navnetjenere er: a.ns.syse.no b.ns.syse.no c.ns.syse.no d.ns.syse.no Disse støtter nå også DNSSEC! Norid oppdaterer nå sine sonefiler annenhver time mellom kl. 8 og 20 mandag til fredag, og hver 4. time øvrige deler av døgnet samt i helgene.
Tonny Kluften Administrator 4 Mai 2015 #7 Betyr det at denne ikke gjelder lenger? https://support.syse.eu/hc/no/articles/200170802-Endre-navnetjener-for-et-domenenavn
Betyr det at denne ikke gjelder lenger? https://support.syse.eu/hc/no/articles/200170802-Endre-navnetjener-for-et-domenenavn
SYSE Medlem 4 Mai 2015 #8 Jovisst! Den fungerer fortsatt, har også gjort en liten presisering (knappeklikk) så det blir helt riktig; takk!
Jovisst! Den fungerer fortsatt, har også gjort en liten presisering (knappeklikk) så det blir helt riktig; takk!