Synkronisere pc`er

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Uten at jeg har peiling på hvordan dette programmet fungerer, og hva det kan gjøre...

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Synkroniser

orjan

Medlem
@brukernavn: Hva legger du i å synkronisere? Hva slags oppgaver skal gjøres? Jeg har et nettverk med xbox, pc-er (windows og linux) som "snakker sammen" i form av delte mapper og slikt - er det det du er på jakt etter?

picxx

WF 09
Jeg kjører 3 pc'er i nettverk + 1 laptop, med delt skkrivertilgang til både scanner og skriver.
Jeg gjør slik seppolaatle beskriver...enkelt og greit :)

edit : selvsagt må du inn på skriveren/scanneren og gi dem samme opplysninger :D

Tonny Kluften

Administrator
Når jeg er ute og reiser jobber jeg på laptopen og når jeg kommer hjem skal de filene som er forandret på laptopen overføres til hjemme pc`en slik at de blir like både på laptop og hjemme pc.
Jeg ønsker bare å plugge i laptopen et sted når jeg kommer hjem og så skjer dette som jeg har beskrevet automatisk. Samme andre veien selvsagt.

picxx

WF 09
Når jeg er ute og reiser jobber jeg på laptopen og når jeg kommer hjem skal de filene som er forandret på laptopen overføres til hjemme pc`en slik at de blir like både på laptop og hjemme pc.
Jeg ønsker bare å plugge i laptopen et sted når jeg kommer hjem og så skjer dette som jeg har beskrevet automatisk. Samme andre veien selvsagt.

Server??.. :p:D

ebrandt

Medlem
Et alternativ til server kan være en ekstern nettverksdisk. Jeg kjøpte nylig en slik en:

Western Digital MyBook World Edition 1TB NAS WDG11NC10000E - billig hos elprice.no

Da har du:
  • "realtime" backup av ønskede kataloger/filer på alle tilkoblede pc'er
  • Tilgang til filene fra "hvorsomhelst" vha web-grensesnitt.
  • Masse lagringsplass :)
  • Tilgang til lokal disk på alle påslåtte pc'er i nettverket ditt hjemme, via web *
  • Mulighet til å fjernstyre maskinene dine hjemme via web *

*) De to siste punktene krever at man abonnerer på en tjeneste til 2-300,- pr år.

Denne løsningen i seg selv gir ikke synkronisering, men du kan evt opprette et data-område på disken og sette opp vanlig windows synkronisering, slik at dette synkes ved hver av- og pålogging (eks 'Mine Dokumenter' katalogen).

Det eneste jeg har angret på etter jeg kjøpte min, var at jeg ikke kjøpte den lenge før... Genial sak!

Boo

Medlem
Bruker en bortgjemt(Husker ikke hvor jeg plasserte den) NAS disk til det, og henter det jeg trenger fra den når jeg må. men bruker hovedsaklig telefonen som bærbar pc

Topp