Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Svindler Geir Larsen / Geir Helge Danielsen

Gaasehud

Medlem
Jeg ble for kort tid siden svindlet av Geir Helge Danielsen.

En – jeg i ettertid har funnet ut – er en både stor- og småsvindler. Alt fra å ikke betale for nettsider til rundt 20 000 til å "selge" PlayStation (uten å gi kunden noe annet enn en dårlig dag eller ti, naturligvis) til et par tusenlapper.

Jeg var dum nok til å ikke ta forskudd eller mekke kontrakt, noe jeg selvfølgelig burde gjort. Samt å gjøre noen kjappe Google-søk. Men som kjent er etterpåklokskapen alltid den klokeste, og det var ting jeg ikke valgte å gjøre da, fordi det virket seriøst og både proft og personlig.

Jeg laget logo og annen grafikk og hjalp til med hans nettside Hotzone.no. Senere da han "kom på" at han skulle betale fakturaen fra meg kontaktet jeg ham på nytt. Intet svar. Da jeg deretter sendte purring/inkassovarsel fantes heller ikke mailadressen hans. Det var først da jeg skulle hente mobilnr. hans fra foretakssiden på brreg.no og jeg så at han hadde en to-tre-ti andre foretak at det ringte noen bjeller. Hadde selvsagt stusset før dette også, men da var jeg overbevist. Det er umulig å få tak i ham på noen telefoner eller e-postadresser.

Geir Helge Danielsen opererer/har operert (svindlet) under følgende foretak jeg har kommet over:
Importsalg Norge AS
Norsk Trading AS
Hotzone DA
Global Network Import (AS?)
+ flere

Han har en rekke mobilnr. men alle disse har samme telefonsvarer. Jobbet med domener som annonseportal.no, datahandel.no, expressbudet.no og hotzone.no. Andre som er blitt svindlet finner du her på Hegnar Online-forumet. Også snakket med en annen utvikler som har oversatt et system for noen høvdinger.

Jeg har gitt opp å få tak i denne karen og fokuserer heller på hvordan jeg kan tjene penger framover i stedet for å tape både tid, penger og glede ved å fortsette å frustrere meg over ham. Dette er bare en "siste hilsen" og først og fremst en advarsel til andre utviklere og webmastere som skulle komme over dette navnet. Jeg har hvert fall lært noe om å sjekke opp sine kunder mer nøye og at noen folk virkelig må ha et stakkarslig liv som tjener penger på denne måten.
 
Sist redigert:

Kassimaja

Geocacher
Burde ikke WF sin samlede hjernekraft klare å klekke ut en plan for å lure denne personen og la han fåsmake sin egen medisin?
 

Fredrik

Medlem
Men ettersom Hotzone er et DA så kan du vel gå til ham personlig for å inndrive gjelden. Jeg anbefaler at du tar kontakt med kontoristen her på forumet (Conta Inkasso) og kjører en egeninkasso sak på ham. Jeg har bare positivt å si om Conta.
 

Gaasehud

Medlem
Takk for tips, men dropper som sagt dette for denne gang – det var ikke en altfor stor sum, så inkassobyrå kan gjøre at det egentlig går opp i opp med pengene og kaster bare bort tiden.

Tråden er kun for å advare andre mot denne svindleren.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det man lærer mest av er feilene sine! Ta lærdom av dette..

1. Alltid sjekk opp historisken til kunden (om det så bare er et Google søk).
2. Ha en solid kontrakt på plass.
3. Er forholdet nytt eller kunden relativt ukjent, krev hele eller deler av beløpet som forhåndsbetaling.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Et lite tips i denne saken...:

Synes ikke at vi skal henge ut personer med navn i det fulle offentlige da dette fort kan falle tilbake på den som startet denne diskusjonen, for det kan faktisk hende en denne har en sjelig og gyldig grunn for dette..

Henge ut bedrifter og slikt går under en annen kategori, men å henge ut privatpersoner med fullt navn synes jeg at blir feil..

Skriv heller litt og si "At dersom noen medlemmer vil ha navn på denne, for å eventuellt ikke havne i samme situasjon, vennlighst sendt et PM g jeg vil gi deg denne personens fulle navn, intill videre går denne kunde under navnet cowboy"

Tenk og på at det er mulig å finne svar eller informasjon via et enkelt google-søk..

Søker jeg på denne personens navn om noen måneder, vil jeg finne denne tråden via google da denne tråden vil gi et treff...

Hilsen Sjefskoder'n ;)
 

Gaasehud

Medlem
Jepp, det var i grunn det. Nok en gang; ikke hensikt å henge ut, men å advare. Og når det er så tydelig at han har svindlet mange, er det vel ikke synd på han fordi han "henges ut"? Dessuten vet jeg ikke om det er hans egentlige fulle navn.
 

DavidS

Medlem
Geir Helge Danielsen

Vet ikke om det var meg du refererte til i nedre del av posten din, mattis, men jeg har også blitt svindlet av han her (gjennom Hotzone). Hadde bare denne tråden blitt opprettet i fjor! Om tråden skulle være betraktet som død, beklager jeg for å dra den opp.
 
Sist redigert av en moderator:

testdriver

Ha det bra..
Ja, det trodde jeg også! Søkte etter navnet på Toppselger rett etter at jeg så tråden, men fant ingenting. Da har det sikkert bare blitt fjernet. Dette navnet har jeg definitivt hørt før...
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Geir Helge Danielsen

Ja, det trodde jeg også! Søkte etter navnet på Toppselger rett etter at jeg så tråden, men fant ingenting.

Mannen fikk ved hjelp av en rettskjennelse fjernet alt på toppselger.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp