Super ide til forretningskonsept

zapotek

Medlem
Siden jeg er i det snille hjørnet, så skal DU få dette konseptet helt gratis:

1. Start opp f.eks. hamstre-i-havsnød.no eller tom-for-peng-i-norge.no (begge er ledige, jeg har sjekka).

2. Legg inn litt innhold.

3. Ring justisdepartementet og selg annonseplass for 200 000,-

4. Repeter.

Herreminjuldag, det er ikke bare i Hellas det er korrupsjon i det offentlige.

Sist redigert:

picxx

WF 09
Herreminjuldag, det er ikke bare i Hellas det er korrupsjon i det offentlige.

Håper dette ikke akkurat kom som julekvelden på kjærringa?
Men, man har ikke korrupsjon i norge. Det kalles kameraderi og er helt lovlig.

zapotek

Medlem
Det som er litt snodig er jo - hvorfor i heiteste har han gjort dette? Har han fått noe tilbake for det, eller har han bare oppdaga at han hadde muligheten til å leke julenisse og benyttet seg av den?

Det samme lurer jeg også på. Kanskje han bare var et ja-menneske som ikke kan si nei :D

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Tenker det der var en kick-back avtale maskert som annonsering.

adeneo

Medlem
Dette er jo helt topp, vedkommende har faktisk funnet ut at han like gjerne kan gi bort noen hundretusener til gode formål, slik som kreftsaken, trafikkskadde osv.
Problemet er ikke den fyren men resten av Norges befolkning som består av en gjeng med lamme sauer.
Prosentandelen av befolkningen som faktisk leser statsbudsjettet er fantasmagorisk liten, og hadde man lest statsbudsjettet hadde man sett at det samme departementet som denne karen arbeidet for og feilaktig ga bort 900k av pengene til, også overfører :

omtrent en milliard årlig til asylmottak

i overkant av 100mill til innleie av transport og diverse kostnader ved hjemsending av personer som ikke har krav på asyl, og det dreier seg om rundt 3000 personer, som gir en stykk pris på rundt 35k

rett over en halv milliard går til økonomiske ytelser til beboere i asylmottak,

Kommisjonen for gjenopptakelse av straffesaker klarer å blåse igjennom rundt 15mill i året på sitt arbeid

Spesialenheten for politisaker som etterforsker sine egne klarer derimot å blåse rundt 40mill

Nødkommunikasjon, altså 110, 112 osv. vil i 2012 oppgradere sine tjenester, og bruke rundt 2 millarder på nye systemer

Politihøyskolen får overført rundt en halv milliard, og Oslo politidistrikt alene vil ha driftsutgifter på 2 milliarder i 2012, mens saksbehandlingstiden var gjennomsnittlig 127 dager og oppklaringsprosenten ca 40%, verdt hver krone

Pussig nok klarer kriminalomsorgen seg med bare tre og en halv milliard, men det har vel noe med oppklaringsprosenten til politiet å gjøre

Statsbudsjettet er skremmende lesning, og plutselig blir ikke 900k til noen gode organisasjoner så veldig mye lengre, selv om det selvfølgelig er riktig at vedkommende får sparken og straffeforfølges for sine ulovligheter.

adeneo akkurat det samme jeg tenkt når jeg så hvem det var som hadde fått pengene. For all del kan det ha vært overpriset annonsering, men det hadde vist blitt trykket noen annonser tilknyttet pengene.

picxx

WF 09
Mye enklere å skrive "kan vi få ha OL? Takk" og få utbetalt 15 millioner, for det er det utarbeidelse av søknaden for OL i oslo kommer til å koste.

Topp