Sindre
Medlem
Jeg har i det siste lest meg blind på alt som har med webhosting å gjøre. Jeg har vurdert en rekke utenlandske som har fått mye skryt bl.a. her inne, men jeg har selv brukt One tidligere, og har egentlig gode erfaringer med dem. Riktignok på en side som drar ca. 0 trafikk.
Men One tilbyr altså (påstår de) fri trafikk for så lite som 10 kr. mnd. Her er et utdrag fra FAQ'en til One:
Og her er et utdrag fra Peterandrej i en annen tråd:
Altså, jeg er egentlig forvirret. Hvis jeg skulle valgt One, så er det fordi de tilbyr såkalt "fri trafikk", men er det virkelig sånn at dersom siden plutselig får ekstremt mange besøk, så flipper de helt ut, eller at man opplever noe annet krøll? Hvordan kan de da samtidig "friste med" at de har kunder med 25 millioner treff og 1000 GB trafikk hver måned?
Hvis One virkelig skulle vært så god som de hevder, så trenger jeg ikke dedikert server med det første. Men er det noen her som har relevant erfaring med One, og hvorfor de er bra, evt. ikke bra?
Men One tilbyr altså (påstår de) fri trafikk for så lite som 10 kr. mnd. Her er et utdrag fra FAQ'en til One:
Vårt unike oppsett gir oss muligheten til å tilby våre kunder fri trafikk på sine webhotell. Flere av våre konkurrenter vil hevde at dette er umulig. Ikke desto mindre har vi siden 2002 levert denne tjenesten til våre kunder. I dag har vi kunder som har over 25 millioner treff og mer enn 1000 GB trafikk per måned.
Og her er et utdrag fra Peterandrej i en annen tråd:
Ta et annet gitt eksempel: Siden havner på forsiden av digg. 30,000 besøkende flommer inn. Da holder det ikke med en 10/mnd løsning fra One.com.
Altså, jeg er egentlig forvirret. Hvis jeg skulle valgt One, så er det fordi de tilbyr såkalt "fri trafikk", men er det virkelig sånn at dersom siden plutselig får ekstremt mange besøk, så flipper de helt ut, eller at man opplever noe annet krøll? Hvordan kan de da samtidig "friste med" at de har kunder med 25 millioner treff og 1000 GB trafikk hver måned?
Hvis One virkelig skulle vært så god som de hevder, så trenger jeg ikke dedikert server med det første. Men er det noen her som har relevant erfaring med One, og hvorfor de er bra, evt. ikke bra?