Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Strategisk og målrettet markedsføring

eightworx

Art Director
Jeg føler blogg markedsføring (Utelukkende ut ifra hva jeg har lært her på forumet) er litt løst definert. Man har stikkord som Sociale medier som Facebook, Twitter og forum. Som man gjentatte ganger får høre om igjen og om igjen.

Men Facebook hjelper jo lite med mindre du har 5000 venner som har nøyaktig samme intresse som deg? Twitter er en litt annen sak der kan jo folk finne deg og du kan henge deg på tilsvarende andre personer og dermed stjele litt av showet deres. Forum føler jeg er vanskelig, man ønsker jo ikke å spamme. Man ønsker heller ikke skape ett negativt rykte på seg selv. Hvordan gjør man det på ett forum uten at det rammer deg negativt?

Blogging kan jo være vanskelig får ikke folk noe ut av bloggen din så får du ikke noe utav å blogge og til slutt avhengig av hvor sta man er vil bloggen dø. Er blogging blitt så krevende at det nesten er en fulltidsjobb, ved at man konsekvent skal holde interssen oppe på div. sosiale medier i tilegg til å ett innhold som er verdig å lese.

Hva gjør dere? Hva fungerer for sær interesser og hva er det folk egt. vil lese om? Tenker da ikke sjanger men mer hvilke type innhold rammer folk, folk bruker jo ikke 20 minutter vær dag på ett site uten å få noe igjen. Noen av de mest populære bloggene jeg leser har nesten ikke noe tekst men ekstremt inspirerende bilder som får igjen meg til å tenke kreativt. Og er jo nettop det jeg ønsker å gjøre med min blogg ikke ha noe sjanger bare vise ting som kan sette tanke prosessen igang uansett hva du holder på med. Men kanskje kategorisere det senere...

Har jo forstått at det ikke er en fasit på dette, noen ting er lettere å få til å fungere enn andre... Men fungerer for deg? Hva gjør du strategisk før du går inn på ett forum du ikke medlem av utelukkende for å promotere siden din. Legger du inn 200 poster før du nevner den for å skape "trygghet" hos resten av forumet, eller går du rett på sak?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det første du i alle fall gjøre er å sette deg ned og finne ut hva du vil..... Hva er målet med å blogge? Er det å få oppdrag? Eller er det så flytende som "å inspirere andre"?

Du må jo da finne ut hvordan du skal måle suksess.

Og, du må ikke ha 5000 venner på facebook for å bruke dette mediet som markedsføringskanal.
 

zapotek

Medlem
1. Har man virkelig noe å fare med, trengs det lite markedsføring. Da sprer bloggen seg selv.

2. Har man en dårlig blogg må det mye markedsføring til for å få lesere.

Derfor er det alltid lurt å jobbe med punkt 1 (men ja, det er ikke lett).
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det første du i alle fall gjøre er å sette deg ned og finne ut hva du vil..... Hva er målet med å blogge? Er det å få oppdrag? Eller er det så flytende som "å inspirere andre"?

Du må jo da finne ut hvordan du skal måle suksess.

Og, du må ikke ha 5000 venner på facebook for å bruke dette mediet som markedsføringskanal.

Ryktepoeng for godt innlegg er sendt.
 

adiabatisk

Medlem
Min erfaring er at det vanligvis tar tid før en blogg blir kjent. Med alle de etablerte bloggene der ute, skal det mye til for å dundre rett opp på topplistene.

Vil si 6mnd til 1år er en realistisk tidshorisont for å skape en noenlunde suksessfull blogg. På den tiden har du blitt litt varm i trøya, og du begynner å se hva som funker og ikke funker.

Men, dette er min erfaring, det er garantert andre som har andre erfaringer.

Uansett, å skape en god og solid blogg er MYE hardere enn det høres ut. Jeg tror at fordi inngangsbilletten til å skape en blogg koster så lite, vil mange prøve seg. Men, 90% gjør det ikke av passion:), men av helt andre grunner. Er du ikke dedikert kan du bare glemme det...
 
Sist redigert av en moderator:
Topp