Dag Frogner
Supermedlem
Jeg har i dag et vanlig webhotell hos Domeneshop. Det fungerer greit, men jeg har lenge tenkt på å gå over til VPS. Har sett på "Level 3" på denne siden: VPS Hosting | Linux VPS Servers with cPanel from HostGator
Men har et par spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.
1. Vil jeg merke mye forskjell på hastigheten på sidene mine?
Jeg kjører en Joomla-side og et phpBB-forum. Det er nå ca 5.000 besøk i uka.
2. Hvordan blir administreringen med VPS hos Hostgator?
Jeg ser at denne serveren er "fully managed" noe jeg tolker som at det stort sett vil bli som i dag. Da tenker jeg på at alt er ferdig oppsatt, men at man kan endre en del i kontrollpanelet. Eller er det slik at disse serverene kommer "tomme" og at man må spesifisere hvilket OS man vil ha, samt programmer? Jeg har ikke peiling på å styre en server og det eneste jeg gjør i dag er å bruke ftp.
Men har et par spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.
1. Vil jeg merke mye forskjell på hastigheten på sidene mine?
Jeg kjører en Joomla-side og et phpBB-forum. Det er nå ca 5.000 besøk i uka.
2. Hvordan blir administreringen med VPS hos Hostgator?
Jeg ser at denne serveren er "fully managed" noe jeg tolker som at det stort sett vil bli som i dag. Da tenker jeg på at alt er ferdig oppsatt, men at man kan endre en del i kontrollpanelet. Eller er det slik at disse serverene kommer "tomme" og at man må spesifisere hvilket OS man vil ha, samt programmer? Jeg har ikke peiling på å styre en server og det eneste jeg gjør i dag er å bruke ftp.