Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stor forandring i Googles serp?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg syntes det er veldig bra. Hvorfor skal en side på #1 bli liggende der kun fordi man har gjort en god SEO-jobb tidligere, men nå bare lar siden ligge, kontra en side som faktisk poster ny informasjon regelmessig?

Google vil jo gi deg mest mulig relevant informasjon og det får du (stort sett) ikke hos statiske sider som ikke oppdateres lenger...
 
Sist redigert:

Hupsey

Medlem
Dersom dette rulles ut i nisjen jeg jobber meg inn på nå, regner jeg dette som en forjuls presang fra o store G. Tror det vil bli nyttig for søkere også.
 

KBleivik

Banned
I følge insidesearch kommer det store forandringer i Google SERP. Det er ikke alle nisjer som påvirkes av dette, men nyheter er et eksempel på en nisje som påvirkes.
Bruker man ikke news søk til nyheter?

Fra nå av skal nyere innhold spille en viktigere rolle enn før. Så mange som 35 % av søkene vil påvirkes av dette, sies det.
Kanskje ikke så dumt siden Google stort sett er en søkemotor for Wikipedia.

Search engine for Wikipedia or the web?

og Wkipedia er jo blitt et mål for alle slags manipulatører som prøver å oppnå definisjonsmakt etc etc

Wikipedia kilde for høyreekstremisme eller nyttig verktøy? - Forum - Diskusjon.no

Stabile semantiske lenker er viktig etter min mening:

Hypertext Style: Cool URIs don't change.

Nytt innhold er ikke nødvendigvis bra innhold. Hadde det vært bedre å lage et eget valg på ikke nyhetsrelatert nytt innhold?
 

lukaus

New Member
Jeg synes dette er veldig bra, men dessverre tar det sikkert litt tid før en slik forandring kan fgi nye resultater i den norske versjonen av Google. Er det noen av dere som vet om det finnes også et nytt utgave av Google-SEO Starter Guide?
 
Topp