Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte nettbutikk. Selge filmer?

sappy21

New Member
Hei!

Har tenkt litt på å starte en egen nettbutikk i det siste. Film er en stor hobby jeg har, så dette vil ikke bli noe jeg vil tjene stort på, men som jeg kan gå i overskudd på, siden av min jobb.

Jeg har googlet, men finner ikke noe om dette. Jeg lurer på hvordan det er med rettigheter osv?? Jeg tenker å kjøpe fra en nettside som selger utrolig billig blu-ray, og dvd. Det er sånn at det går ann å tjene på noen salg.

Det blir jo ikke noe forhandler, så det blir privat kjøp. Jeg vet at dette vil selge, fordi jeg kunne selv vært kjempe interesert i en sånn side, Norsk. Jeg vil ha bedre priser en Platekompaniet osv... en del billigere.

Jeg bare lurer på egentlig om dette med rettigheter? at jeg kjøper noe nytt, og så selger det videre. Da tjener jo de som står bak filmen kun på mitt kjøp, men ikke neste mann sitt. Tusen takk for svar! :)
 

ThomasT

Medlem
Hei,
Ble litt usikker på hva du helt mente med rettigheter? Men du har definitivt lov å kjøpe filmer for så og videreselge de. Det er vel ikke piratkopier:)

Så så lenge det er fra en leverandør eller whatever som selger orginal filmer, kan du kjøpe å selge så mye du orker
Lykke til!
 

nilsga

Medlem
Burde ikke være noe problem med rettigheter så lenge du ikke kopiere filmen i tillegg til eget bruk. Men vær obs på at du kommer til å konkurrere i et segment der prisnivået er slik at man stort sett kan handle momsfritt fra utlandet (pris < 200 kr). Så det er ikke først og fremst norske butikker du kommer til å konkurrere med. Du må også forholde deg til norsk kjøpslov. Dvs at du må tilby dine kunder 14 dagers angrerett, og du må ha et apparat for å håndtere reklamasjoner etc. Og når du passerer 50.000 i omsetning (merk, omsetning, ikke overskudd) blir du momspliktig.
 

Kanten

New Member
Jeg ser at butikke på Nordby i svinesund selger dvd`er og blueray for så lite som 10 kr nå. Porto er dyrere, så har du viaplay, netflix, applestore og alle disse tingene å tenke på. Ville startet med et lite kvanta i allefall for å sjekket hvordan det går.
 
Topp