Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte kjøp og salg av domener

TorsteinO

Art Director & grunder
Åja, og selvsagt - mange (kanskje tilogmed de fleste i bransjen?) firmaer leverer både webhotelltjenester og registrartjenester, siden de to tjenestene passer veldig fint sammen :)

Ja, man får domener billigere hos enkelte registrarer, men fremdeles er prisforskjellen såpass liten at du skal ha veldig mange domener før det egentlig blir noe å snakke om. Så hvis et firma har et tungvint kontrollpanel, man bruker mye tid på å lete etter rabattkoder, eller f.ex. som fastname har lokkepriser første året og deretter blir veldig mye dyrere (i tillegg til at de har et fordømt tungvint kontrollpanel), så går vinninga raskt opp i spinninga.
 

JoachimO

Medlem
Husk også å sette deg inn i reglene rundt spesielt .no-domener

Du sier du har et .no domene du VET du kan få ober 10000 for, da lurer jeg med en gang på om det er et domene som har tydelig tilknytning til en bedrift eller lignende.

Om du da registerer det og tilbyr dem å kjøpe det, er veien kort til domeneklagenemda, vedtak om "registering i ond tro" og at de du ville selge det til får overta domenet kostnadsfritt uten at du kan forhindre dette.
 

Santo

Active Member
Om du da registerer det og tilbyr dem å kjøpe det, er veien kort til domeneklagenemda, vedtak om "registering i ond tro" og at de du ville selge det til får overta domenet kostnadsfritt uten at du kan forhindre dette.

Og ikke nok med at du må gi fra deg domenet gratis, så må du isåfall også betale klagegebyret i saken. Dvs. 3.440,- kr.
 

Metaweb

Medlem
Si at jeg opretter ett enk og kjøper ett domene nå, om 2 dager så legger jeg domenet ut for salg og det er en som byr 55 000 for domenet. må jeg først registrere meg i mva registeret før jeg kan selge han domene navnet?

eller kan jeg selge han domene navnet og ettersende mva når jeg er registrert?

Den fakturaen som overskrider 50.000,- skal betales mva på. Du trenger ikke å registrere deg i mva registeret før du selger produktet. Men du må gjøre det ganske hurtig etter du har nådd 50.000,- grensen. Du kan ikke fakturere moms på noen fakturaer før du er medlem i mva registeret. Det vil si den fakturaen som overgår grensen på 50.000,- skal ikke inneholde moms før du er medlem i mva registeret. Når du blir medlem i mva registeret må du ettersende moms på alle fakturaer som er utsendt etter grensen ble nådd. Normalt gjøres dette med kreditnota.
 
Topp