Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spore leads på annonser hos Adwords

Dag Frogner

Supermedlem
Da har jeg endelig fått satt opp en kampanje med noen forskjellige annonser i Adwords og vil jo selvfølgelig følge med på hva som genererer leads og ikke.

Jeg har nå kun satt opp èn kampanje fra Adservice hvor jeg bruker en unik id for hver annonse, slik at jeg kan se hvilke annonser som jeg får leads fra.

Men jeg ser også at Adwords har en egen konverteringsmåling. Vil jeg kunne få noe mer info fra denne kontra det jeg kan fra Adservice sin?

Og er det noen som har en enkel forklaring på hvordan man setter opp dette? Googlet litt, men ble ikke helt klok da det meste jeg finner går på konverteringer i nettbutikker og ikke på affiliate.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Fant dette i hjelp-seksjonen av Adwords:

Konverteringssporing fungerer på den måten at det legges til en liten HTML-kodebit på siden som kundene ser etter at de har fullført en verdifull handling på nettstedet ditt.

Problemet mitt er jo at det ikke er på min side dette skjer, men på nettsiden til firmaet som har kampanjen.

Vil det si at det er umulig å få til dette med affiliate?
 
Hei,

dette med å kunne optimere sine adwordsannonser - eller andre annonser - vil alltid være noe av det viktigste - og vanskeligste når det gjelder markedsføring. Det ultimative er jo å få 100% konvertering (eller mer) på sine annonser.

Når det gjelder Adwords så kan man, som Dag Frogner her skriver, med fordel benytte vår tredjepartstracking. Jeg har skrevet litt om dette i en annen tråd (link under) men kort fortalt så kan man jo i utganspunktet, i Adwords, ikke se noe mer enn hvor mange klikk man har fått og hva de har kostet. Du kan jo så logge inn i de forskjellige affiliatenettverk og se hva du har tjent...

Det blir dog veldig komplekst om du har forskjellige annonser (hvilken type annonser fungerte og hadde en høy konvertering (disse vil vi ha mange av) - og hvilke klikket folk på, men det blir ikke noe leads ut av (færre av disse, takk)?)

Enda "værre" blir det om du både får organisk trafikk og kjøpte klikk fra Adwords.

Det er her vår tredjepartstracking kommer til hjelp. I løpet av noen få minutter kan du legge en liten kode fra Adwords inn i våre kampanjer - og du vil så snart kunne se i Adwords, ikke bare hvor mange klikk som kommer på hver annonse og hva disse koster, men du vil også kunne se hvilke kampanjer dine brukere så klikker på, hvor mye de omsetter for og ultimativt hvor mye du tjener på å kjøre Adwordskampanjen.

Vi ser at affiliatepartnere som benytter tredjepartstrackingen når de bruker adwords kan redusere sine kostnader - og dermed sin inntjening - med flere titals prosent. Det kan fort være mye penger...

Les gjerne litt mer om dette her:

https://www.webforumet.no/forum/adservice-media/13219-optimering-av-adwords.html

Er du partner i dag så kan du logge inn og lese med om "3rd party tracking" under "Adservice Tools".

Er du ikke partner i dag, så er du alltid velkommen til å slå på tråden, sende en mail, eller lage en partnersøknad på AdService Media | Online Marketing

Mvh
Tom Roger Olsen
Country Manager, Norge
Adservice Media
tro@adservicemedia.com
Telefon: (+47) 452 06 473
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg syntes denne biten er ganske dårlig forklart på nettsidene deres.

Jeg har nå laget koden i Adwords og lastet opp litt av den hos dere. Men hva med hele denne koden? Skal ikke dette brukes noe sted? Må jeg lime det inn på nettsiden min?

Eller er det kun den ene biten av koden jeg trenger og kun trenger å laste det opp hos dere for å få det til å fungere?

Dette er sikkert barnemat for mange, men for meg som er ganske fersk med dette, hadde det vært veldig fint med en litt mer utfyllende forklaring. Adwords har også forandret litt på oppsettet sitt siden dere laget dette, så teksten burde forandres litt for at det skal stemme helt overrens.
 
Topp