Spm ang. etablering av nettbutikk

Hei

Så fantastisk at jeg har funnet dette forumet! Her ser det ut til å være mange kunnskapsrike og hjelpsomme brukere -akkurat hva jeg trenger:)

Jeg og min søster går med planer om å starte egen nettbutikk. vi mener vi har funnet en nisje innen barneartikler. Etterhvert som vi har begynt å sette planene i system, dukker det selvsagt opp MANGE spørsmål! Konseptet, selskapsform, registrering av foretak (les: det formelle) er ok, men har dog en rekke spørsmål når det gjelder etablering av nettside, drifting og markedsføring av denne. Vi har begge "middels" kompetanse når det gjelder data:p

Her kommer noen spørsmål:
1) Hvilken nettbutikk leverandør bør jeg velge? (må være enkelt å administrere og se profft ut!)
2) Hva slags betalingsløsninger bør jeg ha?
3) Hvordan håndterer vi frakt?
4) Noen som vet om noen utenlandske leverandører av barneartikler (USA/Kina)?
5) Hvordan får vi besøk til vår side/hvordan best markedsføre?
6) Noen tips til hvordan jeg kan foreta en markedsundersøkelse på vårt konsept?

Skjønner at veien er lang å gå, men ett sted må man jo starte:)

Sist redigert:
U

Uregistrert

Guest
Hei

Tusen takk for svar! Skal absolutt teste ut Mystore.

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
1) Hvilken nettbutikk leverandør bør jeg velge?
Velg en leverandør som kan kan tilfredsstille de krav du stiller til en butikkløsning ;) Førg selvfølgelig for å teste ut løsningen grundig før du signerer en kontrakt.

2) Hva slags betalingsløsninger bør jeg ha?
De fleste begynner med Visa/Mastercard og oppkrav. For litt mer informasjon om kredittkortløsninger kan kanskje "Hva koster en kredittkortløsning" være til hjelp.

3) Hvordan håndterer vi frakt?
Butikkløsningen du velger burde håndtere fraktberegning og gi kunden den "reele" prisen basert på posten sine prislister.

Her finner du en oversikt over tilgjengelige fraktmetoder hos Mystore.no. Samt litt mer informasjon om enkelte av de. De fleste som begynner i det små velger å sende varer med brev/smartpost i starten. Når volumet tar seg opp oppretter de avtale med posten og benytter Servicepakke for å sende varer.

5) Hvordan får vi besøk til vår side/hvordan best markedsføre?
Vær aktiv på forum, bruk Google adwords og test finn.no. Svar aldri ja til annonseselgere så fremst ikke du selv har oppsøkt de ;)

Lykke til ! ;)

Med vennlig hilsen
Yngve Larsen, Mystore.no

Sist redigert:
Topp