Spamlinker ikke synlig for alle på hacket nettsted

Tonny Kluften

Administrator
Jeg skal rydde opp på et WP-nettsted hvor det har dukket opp spamlinker i footer.
Problemet er at spamlinkene ikke vises til alle, jeg ser dem ikke, men han som eier nettstedet ser dem. I tillegg så finner jeg ikke at noe ukjent kode i filer som er redigert de siste mnd så det tyder på at det er lenge siden nettstedet er hacket. Det gjør det vanskelig å finne årsaken.
Det er ikke noen mistenkelige base64 eller eval instanser i koden, nettstedet bruker heller ikke timthumb.

Linkene blir trigget ved bruk av get_footer(); så jeg har fjernet get_footer(); og bruker en ny footermal istedenfor. Så den ondsinnede koden er fortsatt der et sted, men den virker bare ikke lenger. Ikke optimalt med andre ord.

Noen som har vært borti lignende tilfeller?

Sist redigert:

picxx

WF 09
Last ned uploadfolderne og gå gjennom dem for UI filer.
Slett deretter hele nettsiden og last opp med nye filer.
Også rene versjoner av evt. plugins og theme som brukes.

Holder på med det samme selv på noen sider.
Metoden over funker greit, men forsøker jeg å renske ut dritten på andre måter nytter det ikke.

Nutz

Med lem
hmm.. Tipper han har hektet seg inn på "get_footer"-action-hook'en..
Det er ikke selve get_footer som er infisert, men han har "fortalt" systemet at når get_footer kalles, så skal hans kode kjøres like før, eller etter..

Sikkert dumt forklart..

Nutz

Med lem
Søke i alle filer etter add_action( 'get_footer'

Da bør du kunne finne det egentlige funksjonsnavnet som blir kjørt..

add_action( 'get_footer','xxxxxxxxxxxxx')

Mener også at du skal kunne se i database hvilke hooks som er "hektet"..
Har ikke lagt inn WP her, så får ikke dobbeltsjekket.. Mener tabellen heter noe med hooks.

Der er/ bør synderen hektet på hook nummer 509.. (PS: det kan være flere der som er snille)

Erlend

Medlem
Hva gjør man når man har fått spamlenker som vises på en data? En kjenning har fått dette, og jeg trodde først det var Webforumet, men det var det ikke.

Topp