Jiberish skrev:
Nope. Men alle .no-domener eies av firmaer, så der er det fritt frem. Det er fakta.
atomet skrev:
post@, info@ osv er lov å sende til siden disse ikke regnes som "personlige" epost-adresser, så der er det nok ingen som har blitt dømt, samme hvor plagsomt det er.
Kongen skrev:
post@hvasomhelst = lovlig med masseutsendelse...
Jeg jobber i en veldig stor bedrift og driver i tillegg mitt eget firma..
Som innehaver av et enkeltmansforetak er det jo jeg som står som personelig eier og ansvarlig..
eller hur?
Og jeg har en epostadresse som begynner med post@...
Og den er jo personlig da, siden jeg er eier av domenet, eier av et enkelmansforetak og i tillegg står som ansvarlig overfor dette..
eller hur?
Så for å kunne sende til
min post@-adresse MÅ du ha min tillatelse..
eller hur?
hadde jeg derimot jobbet i et
AS så hadde ikke den mailadressen vært personlig siden den da er koblet opp mot bedriftens domene da det og er flere eiere i bedriftens navn..
eller hur?
For å slippe unna spam-regelen, så trenger jeg nok ikke bytte ut post@-adressen mot noe annet, som postkonto@..
eller hur?
Dette er på grensen til å kunne sammenlignes med reklame du får i postkassen din hjemme.. Uadresert reklame er ikke lov å legge i postkassen min om jeg har en sticker som sier "nei takk, til uadressert reklame"..
Må det gå så langt at vi må finne på noe alà det samme med mailadressene våre?
<a href="mailto
ost@mittfirma.no" title="Nei takk, til spam/masseutsendelses epost, som jeg ikke har godkjent.. ">
??
joda, jeg får reklame i hytt å pine fra både elkjøp og ica, men det er for at postmann vår er sløv og gir f**n i hva stickeren sier, siden han er interresert i å kvitte seg med det han har i veska si, slik at denne blir lettere..
samme blir det vel eventuelt med "stickeren" i mail-adressene og da...
men...
Dette er et stort problem som jeg neppe tror at kan vinnes, da det er for mange som tenker "jeg gir f**n i om han vil ha eller ikke.."
Og kan vi heller ikke ta dem og straffe dem, så fortsetter di til dommedag..
/S