Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål vedrørende utbytte fra NUF

Jeg ønsker å foreta et utbytte fra mitt NUF-selskap i 2015 for egenkapital opptjent i 2014. Kan jeg ta dette utbyttet allerede i januar, eller må årsregnskap osv. for 2014 foreligge først?
 
De nye utbyttereglene for AS forutsetter godkjent regnskap eller revidert mellombalanse, så dersom han skal ha ut utbytte for resultatet i 2014 må regnskapet være godkjent, eller det må foreligge en revidert mellombalanse.

Når det kommer til NUF så har de mer liberale regler når det kommer til interimsutbytte (utbytte utbetalt i opptjeningsåret) - er ikke spesialist på NUF, så det må sjekkes opp mot andre kilder, men jeg mener å huske at en av "fordelene" med NUF er muligheten til å ta ut utbytte av "mellombalanse" uten at denne er revidert.
 

Steve Cash

Medlem
Ja, så vidt jeg vet kan en ta ut utbytte fra NUF løpende så fremt en har inntekter som dekker det og det ikke fører til negativ egenkapital. Men jeg er heller ingen NUF-ekspert, og jeg har heller ikke sjekket noen kilder nå, så dette er tatt fra hukommelsen.
 
Takk for tilbakemeldinger.

Jeg har nå undersøkt med regnskapsføreren min, og som dere sier så gikk det fint å ta ut utbytte nå.
 
Topp