Er vel ikke tvil om at hamsteren ville gått av med seieren.
Feil. Gorillaen vinner. Hamsteren er dommer nemlig. Gorillaen blir tilkjent seieren fordi hamsteren ikke vil bli spist av isbjørnen. Isbjørner spiser nemlig hamstere. Det vet da alle.
On-topic: hvorvidt psd-filen skal leveres kunden eller ikke handler jo egentlig bare om hvilken deal man har man blitt enig om. Så lenge tilbyder og kunde har en god dialog er det aldri noe problem å utveksle filer hverken den ene eller andre veien. Problemene oppstår kun når kunden eks. videreselger ditt design som sitt eget.
Men for slike tilfeller har man jo andre bevis enn nødvendigvis filer. Man har kontrakter, epostkorrespondanse, kanskje kode-snutter her og der i nettsidens kildekode, osv. Kildefiler til grafikken er etter mitt skjønn ikke noe spesielt godt bevis på noe som helst, men kan vel gå inn i et større lass av bevismateriale hvis man ønsker å gå den veien.
At picxx gir fra seg .ai-filer uten å mukke, men lar .psd-filer bli innelåst i safen hjemme, skjønner jeg fremdeles ikke logikken i. Det hadde vært logisk om han ikke hadde levert NOEN filer, kanskje med unntak av en pdf-fil. Men å velge ut én kildefiltype for utlevering, og så nekte utlevering for en annen kildefiltype blir jo unektelig litt tullete.
Og jeg tror han skjønner selv hvor tullete det er. (men innrømmer det neppe..
)
Forøvrig, Kenneth: Hvorfor spør du om dette? Har du en case på gang?