Knut Hunderi
Medlem
Hei alle sammen!
I dag har jeg et ENK som går helt OK. Jeg går og drømmer om å starte et AS og få skikkelig sving på sakene. I den forbindelse har jeg noen spørsmål.
Det som er tingen er at jeg er student og studerer for øyeblikket en Bachelor innad i Ingeniørfag. Derfor blir det perioder iløpet av året jeg ikke har tid til å jobbe så mye.
Nå fakturerer jeg for omtrent 20.000,- i måneden + jeg har studielån (7.000,-) fra lånekassa.
Jeg har ca 50.000 i oppsparte midler.
Det vil kun være meg som er ansatt i AS'et - foreløpig. Hovedfokuset mens jeg er student ligger KUN i å få AS'et til å gå rundt.
Jeg har nettopp brukt en del penger på å kjøpe opp domenene .no/.com/.org/.net til et spesifikt navn. Et flott navn btw
Hvor mye egenkapital bør på toppen av aksjekapitalen for å starte et AS?
Hvor mye i månedlige utgifter må jeg beregne på et AS?
Burde jeg starte et nytt AS, eller omgjøre ENK'et til AS?
Hva er den enkleste måten å starte et AS på?
Hva er de største fallgruvene for et nystartet AS?
Er det noen som har tips til bøker/lesestoff rundt det å drive eget selskap?
Det kommer helt sikkert flere spørsmål etterhvert
Jeg kommer til å bruke denne tråden her for holde dere oppdatert på hvordan ting går - hvis ønskelig
Webforumet har hjulpet meg masse de siste årene. Takk til alle
I dag har jeg et ENK som går helt OK. Jeg går og drømmer om å starte et AS og få skikkelig sving på sakene. I den forbindelse har jeg noen spørsmål.
Det som er tingen er at jeg er student og studerer for øyeblikket en Bachelor innad i Ingeniørfag. Derfor blir det perioder iløpet av året jeg ikke har tid til å jobbe så mye.
Nå fakturerer jeg for omtrent 20.000,- i måneden + jeg har studielån (7.000,-) fra lånekassa.
Jeg har ca 50.000 i oppsparte midler.
Det vil kun være meg som er ansatt i AS'et - foreløpig. Hovedfokuset mens jeg er student ligger KUN i å få AS'et til å gå rundt.
Jeg har nettopp brukt en del penger på å kjøpe opp domenene .no/.com/.org/.net til et spesifikt navn. Et flott navn btw
Hvor mye egenkapital bør på toppen av aksjekapitalen for å starte et AS?
Hvor mye i månedlige utgifter må jeg beregne på et AS?
Burde jeg starte et nytt AS, eller omgjøre ENK'et til AS?
Hva er den enkleste måten å starte et AS på?
Hva er de største fallgruvene for et nystartet AS?
Er det noen som har tips til bøker/lesestoff rundt det å drive eget selskap?
Det kommer helt sikkert flere spørsmål etterhvert
Jeg kommer til å bruke denne tråden her for holde dere oppdatert på hvordan ting går - hvis ønskelig
Webforumet har hjulpet meg masse de siste årene. Takk til alle