Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål om web side

J

Jiberish

Guest
Du må nok si litt mere om hva for side det er du tenker på. Er det en blogg, en side med noen bilder og litt tekst, nettbutikk, osv.?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det varierer selvfølgelig voldsomt, men jeg kan si hva jeg tar. Og det er fra 7440 eks mva pr år. Da får du en funksjonell hjemmeside med alt du trenger, inkludert support.
 

allegretto

Medlem
Veldig vanskelig å si før man har utarbeid en spesifikasjon over funksjonalitet og behov.

Men et minimum for nettside med publiseringssystem:
Utvikling av nettside: 10.000-15.000
Månedlig kostnad for webhotell/cms: fra 150 per mnd.
+mva
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hey!

Som sagt...

En side kan koste alt fra noen tusen til flere millioner..
Kommer ann på hva du skal ha..

Kom med en utfyllende forklaring på hva du skal ha, hvilke funksjoner og eventuelle andre tanker, så vil du få en cirkapris fra fler enn en her ;)

/S
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det som kan være en god ide å lage en slags kravspek i for eksempel Impress (OpenOffice) eller Powerpoint (MS Office).
Det gjør at den som skal sende deg et prisforslag har en ide av hva du forventer (bl.a. gjør det det lett å identifisere informasjonsbrikkene, komme med innspill og forslag), samt at du tenker deg selv litt mer ferdig angående alt som du ønsker å ha på siden.
Send gjerne PM til meg (eller noen andre i denne tråden) hvis du vil ha mer info.
 

Helena

New Member
Nå vet ikke jeg så veldig mye om hva ting og tang heter eller er men skal prøve å forklare,
Det er en side for en organisasjon, så den må ha kontakt skjema, nettbutikk, eller en annen mulighet for å handle på en lett måte. Ha nyheter , dyr osv på forsiden slike bokser .

Jeg tar veldig gjerne i mot tips om hva vi kan glemme og hva vi burde ha , jeg er blank:confused:
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Nå vet ikke jeg så veldig mye om hva ting og tang heter eller er men skal prøve å forklare,
Det er en side for en organisasjon, så den må ha kontakt skjema, nettbutikk, eller en annen mulighet for å handle på en lett måte. Ha nyheter , dyr osv på forsiden slike bokser .

Jeg tar veldig gjerne i mot tips om hva vi kan glemme og hva vi burde ha , jeg er blank:confused:

Ok, da snakker vi iallfall for min del fra 20.000 eks mva i utvikling dersom nettbutikken ikke krever betalingsløsninger (VISA, etc). Den årlige driftskostnaden vil ligge på 14 640 kr eks mva.
 

Keanu

Geek
Blir fort mye dyrere om du skal ha nettbutikk, men det avhenger litt av hva du legger i det. Skal du ha et system med handlekurv, checkout og varetelling osv blir det fort opp mot 100 000 kr. Klarer man seg med et enkelt bestillingsskjema (som i praksis blir som et kontaktskjema), kan man komme unna med omtrent samme pris som kun informasjonsnettside.

Pris for enkelt design: 6000 kr og opp.
 

Helena

New Member
Blir fort mye dyrere om du skal ha nettbutikk, men det avhenger litt av hva du legger i det. Skal du ha et system med handlekurv, checkout og varetelling osv blir det fort opp mot 100 000 kr. Klarer man seg med et enkelt bestillingsskjema (som i praksis blir som et kontaktskjema), kan man komme unna med omtrent samme pris som kun informasjonsnettside.

Pris for enkelt design: 6000 kr og opp.

Enkelt bestillinskjema er det vi ønsker ikke "normal" nettbutikk
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hey!

Er det fortsatt noen som tror at man må betale 100.000 kr. for en nettbutikk? Og jeg som trodde at IT-boblen sprakk.

Jepp, om du ikke har noe interesse å ha en kode som alle andre har..
Vil du ha noe eget som kun er ditt, så koster det..
og 100.000 er igrunn billig...

Men, selvfølgelig om du er fornøyd med noe som alle andre har og ikke bryr deg om rettigheter til kildekode og slikt, så kan du faktisk få en nettbutikk-løsning for null kroner..

men, driver du seriøst og ikke vil ha det som alle andre har, så ja...

se f.eks på netthandelen.no..
De fikk i startet utviklett noen løsninger av noen guruer i India og benyttet seg og av diverse ferdige-greier i begynnelsen..
Men, det sluttet med at de en dag sa "jeg vil ha kontrollen over kodene" og kjøpte rettighetene og dermed kildekoden til systemene de fikk utviklett av guruene og lagde sitt eget system..
og det er det systemet de bruker idag.. og det vart ikke billig..

/S
 
Topp