Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål om SEO, ranking, tags, meta, besøk fra google ++

Marita

ordleker
Aah, man kan gjøre det også ja, alt hva jeg ikke vet :p Men jeg må nesten finne ut hva jeg skal bruke den til - hva mer gjør den enn hva all in one seo pack allerede gjør? Jeg putter jo inn tags til innlegget, og dette kommer jo (vel?) som description.. og tittel har jeg jo allerede - og keywords er det samme som tags..?

Akk, tilgi meg min uvitenhet :p
 

Bew

Medlem
Du kan gjøre mye med All in one SEO...
Hvis du er inne på wp-admin panelet ditt, og klikker deg inn på settings-->All in one SEO kan du sette inn title, keywords og description for hovedsiden din...

Du kan velge hvordan overskriften på enkeltposter, sider, arkiv osv skal vises...
Du kan velge om tags i postene skal brukes som keywords for posten, eller om du skal bruke kategorier for keywords... Om du vil ha noindex på kategorier, arkiv eller tag-kategorier kan du velge det her.

Hvis du vil at keywords skal genereres dynamisk kan du velge det her inne, det samme gjelder om du vil at descriptions skal autogenereres.

I de feltene du ikke hadde oppdaget, der du kan fylle inn informasjon på samme side som du lager postene dine kan du manuelt velge tittel på posten din, du kan manuelt velge description. For posten GÃ¥ ned i vekt pÃ¥ en sunn mÃ¥te | smartetips.no er description for øyeblikket "Mange av oss trenger å gå ned noen kilo – og de fleste av oss trenger å bli sunnere! Her får du en samling med tips for vektnedgang. Sunne" Om du ønsker en annen description kan du skrive den inn i feltet for "description"

Om du ønsker å manuelt sette inn nøkkelord for posten, kan også dette gjøres herfra...
For posten om tips for vektnedgang er nøkkelordene dine for øyeblikket "kosthold,mat,slanking,vektnedgang" Ordet "slanking" er ikke med en eneste gang i teksten for poste. Selv om slanking er en del av det posten omhandler er ikke slanking i seg selv et godt nøkkelord for denne da ordet ikke forekommer i posten...

(Så kan man jo diskutere hvor viktige disse nøkkelordene i META data er, men om du tenker på nøkkelordene dine som de ordene du vil rangere bra for i søkemotorene vil ord som "trening" og "karbohydrater" være bedre valg...)

Jeg ser at du har laget deg en dyplenke til denne posten (gå ned i vekt-posten) fra marita.net og pinget marita-posten hos twingly...
Picxx er inne på noe når twingly-linker kan ha rel="nofollow", da gir du i allefall ikke ut link-juice til sider som ikke gir deg noe av SEO verdi tilbake ;)
(Alle er ikke enige i hvor mye søkemotorene -spesielt google- vektlegger nofollow, men det skader i allefall IKKE)
 

Epsilon

Medlem
@mattis, selvfølgelig er ikke det tatt fra luften. Men det jeg lurte på var om du mener du at det er like greit at det står tomt? (i forhold til Google, og ikke de andre søkemotorene)
 
Topp