Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål om fakturaprogram ...

Finnes det noe norsk fakturaprogram som håndterer kunder i flere land, på den måten at hvis jeg har en kunde i Norge, så kommer all fakturatekst på norsk, summen i NOK og innbetaling skjer til norsk konto, men samme opplegg for f.eks Danmark (dansk tekst, dansk sum og dansk konto), engelsk, spansk, osv osv ...?

Mvh Dan
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Conta har fakturamulighet på engelsk, det holder vel?
 

hansson

Langveisfarende
Du kan bruke hvilket som helst organisasjonsnummer i Conta Faktura. Fakturaene kan lages på norsk eller engelsk. Norsk lov forbyr salgsdokumenter på andre språk enn norsk, svensk, dansk og engelsk, så selv om det hadde vært gøy kommer det dessverre ikke støtte for spansk osv. Foreløpig støttes kun norsk valuta og 1 bankkonto. Avdelinger, prosjekter og bankkontoer er under utvikling, og har vært det en god stund nå. Det vil gjøre at du kan ha ulike logoer og markedsførings-/avdelingsnavn på fakturaen, og forskjellige bankkontoer for hver avdeling. Ligger dessverre fremdeles litt frem i tid, siden vi holder på med en fullstendig ombygging av nettjenestene våre.
 

Smbinfo

Medlem
Også Uni Økonomi støtter dette. Økonomisystem fra Uni Micro - UNI MICRO AS.

Du må nok belage deg på å oversette noen av fakturatekstene selv samt at du må få en konsulent til å styre kontonr mot valutaen du har satt på kunde, gitt at alle fakturaene skal sendes ut fra samme "selskap". Setter du opp ett selskap pr land får du til resten selv.

FYI, smbinfo har ingen offisiell kobling il Uni Micro, men en av oss som driver smbinfo jobber der;)
 

Mamutbruker

New Member
Mamut? Aldri igjen.

Etter 10 års bruk av Mamut (Mamut Enterprise E3) kommer jeg snart til å gå over til en annen løsning. Dråpen som fikk begeret til å renne over var en ganske utrolig melding fra supportavdelingen.

Mamut feiler når man skal sende ut flere fakturaer per epost. Enkelte fakturaer blir ikke sendt, selv om alt ser tilsynelatende riktig ut. Mamut er klar over problemet, men nå har jeg fått svar at problemet ikke lar seg løse før hele Mamut programmet blir skrevet om på nytt i et annet programmeringsspråk. Og det vil ikke skje innenfor noen få år.

Vurderer du et regnskapsprogram? Ikke velg Mamut. Det finnes garantert bedre alternativer.

Her min blogg hvor jeg beskriver en del feil og problemer som Mamut har per i dag. Gjerne spre lenken videre.

http://mamutfeil.blogspot.no
 
Topp