metallian
Medlem
Trodde faktisk jeg hadde postet dette tidligere men har vist ikke det
For en tid tilbake kjørte jeg et lite prosjekt på sosiale mediers innvirkning på SERP (og delvis PR forsåvidt) på et annet forum.
Ideen var å ta en artikkel med lite konkurranse på søkeordet og se hva som skjedde når artikkelen fikk en boost i sosiale medier.
Innlegget var dette: Hjemmelagde elgburgere
Hele prosjektet er oppsummert her: Sosiale medier og SERP
Ved start lå innlegget på 9.plass hos google.no for søkeordet "elgburger" og i løpet av perioden til avslutning fikk artikkelen 20 delinger på forskjellige sosiale medier (videredelinger ikke medregnet naturlig nok).
Etter disse delingene hadde artikkelen klatret 6.plasser fra 9. plass til 3.plass hos google.no....
Noe av det interessante er-bortsett fra at SERP åpenbart påvirkes av sosiale medier-at det virker som om delinger på forksjellige medier virker "bedre" enn f.-eks bare delinger på FB, som jo ofte kan nå et anseelig antall alene for mange artikler.
Jeg vil tro mange her som meg bruker mest FB/Twitter til å dele innlegg, men jeg er ihvertfall inspirert til å bli flinkere til å bruke også andre sosiale medier etter dette prosjektet!
For en tid tilbake kjørte jeg et lite prosjekt på sosiale mediers innvirkning på SERP (og delvis PR forsåvidt) på et annet forum.
Ideen var å ta en artikkel med lite konkurranse på søkeordet og se hva som skjedde når artikkelen fikk en boost i sosiale medier.
Innlegget var dette: Hjemmelagde elgburgere
Hele prosjektet er oppsummert her: Sosiale medier og SERP
Ved start lå innlegget på 9.plass hos google.no for søkeordet "elgburger" og i løpet av perioden til avslutning fikk artikkelen 20 delinger på forskjellige sosiale medier (videredelinger ikke medregnet naturlig nok).
Etter disse delingene hadde artikkelen klatret 6.plasser fra 9. plass til 3.plass hos google.no....
Noe av det interessante er-bortsett fra at SERP åpenbart påvirkes av sosiale medier-at det virker som om delinger på forksjellige medier virker "bedre" enn f.-eks bare delinger på FB, som jo ofte kan nå et anseelig antall alene for mange artikler.
Jeg vil tro mange her som meg bruker mest FB/Twitter til å dele innlegg, men jeg er ihvertfall inspirert til å bli flinkere til å bruke også andre sosiale medier etter dette prosjektet!