Beklager, jeg hadde oversett denne tråden her jeg. Alt nedenfor er skrevet FØR jeg oppdaget at plugin'en ikke fungerer lenger. Det har vært eksamenstid, juletid og influensatid(er det fortsatt), så har ikke jobbet noe særlig de siste 6 uker, så det har gått meg hus forbi at den ikke fungerer lenger. Innlegget stilet til Dag Frogner kan fortsatt gjøres med pixelpipe, posterous, etc. men da manuelt.
Hvordan et effekten? For dette mye bedre ranking i google? Regner ikke med at denne metoden gir så god trafikk effekt, siden man neppe har tid til å markedsføre de 150 "sploggene" ?
Jeg har kjørt split, med vanlig oppbygging på de norske sidene mine og fullt oppsett på de utenlandske. Det er enorm forskjell, selv i små nisjer. Det gir god ranking, sidene blir raskt indeksert, og det kommer trafikk fra enkelte av stedene. Men det er ei heller umulig å sette opp SEO på de 150 "hubs", det er bare å bruke ett par timer i Senuke X(e.l.), og da kan man virkelig begynne å ranke godt, både med hovedside og hubs. Har sett folk som har gjort i reint bord i små nisjer.
Årsaken til at jeg ikke har gjort det særlig på Norsk er fordi at jeg har ønsket å lære meg SEO på Norsk, noe som er noe helt annet enn SEO på Engelsk.
Bruker du WP? I såfall får du gjerne fortelle hvordan dette er satt opp.
Jepp, jeg bruker WP. Hvordan? Det er en plugin som "snakker" med posterous. Altså, man publiserer en post, da blir posten sendt til posterous, som poster den på alle tilgjengelige nettverk. Det er ikke 150 steder... Da gjør jeg en vri med RSS. Hver enkelt adresse som posterous poster til, blir satt opp med egen RSS. De som ikke har RSS, får en softwarebasert en. Når det er gjort, så blir alle RSS satt opp på de beste rssdirectories i verden.(litt begrenset med norske sider, men noen av de store godtar norsk). Da har jeg rundt regnet 150 linker per post jeg gjør. Mange av de med PR6+ hovedside, mao. masse linkjuice og lav OBL.
Oppsettene på kontoene blir kjøpt på fiverr.com o.l.
Det er vel med en article spinner?
Det er støttet for spinning i plugin, men det er ikke nødvendig. Selv skriver jeg en liten versjon av artikkel som havner på "hubene" og kun orginal på bloggen. Spinning er noe shit, selvom jeg har laget en egen spinner som fungerer greit til mitt bruk på norsk. (Macro i word, tilpasset ordbok.) På engelsk bruker jeg spinrewriter.com til å spinne med, men lagrer alle spins i The Best Spinner. Men SpinRewriter er noen ganger så bra at man får godkjent artikler på ezinearticles uten å gjøre noen endringer annet enn det spinneren har gjort, og da med artikler som i utgangspunktet ble hentet fra nettopp ezinearticles.
Om det skal brukes kommer vel ann på formålet. For en personlig blogg ville jeg ikke brukt da. Men om det er til artikelsider som du skal tjene penger på osv, kjør på.
Men jeg ville heller ikke linket artikelsider opp mot privat Facebook bruker eller Twitter.
De aller fleste som skriver her inne vil jeg anta at har som formål å tjene penger på sidene sine. Men hvorfor ville du ikke ha gjort det om det var til privat formål? Du vet vel at de største bloggene i landet håver inn cash? Og hvorfor ikke linke seriøse blogger opp mot privat facebook bruker?
Vel, selv har jeg noe sånt som 250 facebookkontoer. 200 av dem har jeg lagd selv, resten er kjøpt på fiverr. Jeg linker ikke de sammen eller opp mot privat bruker heller, men det er fordi jeg ikke kan miste den primære kontoen min.