Ja, det er det jeg også mener Ripz og Coulix - for det første er QR allerede mye mer utbredt enn snaptags, og teknisk kan jeg ikke forstå at det skal være noen større fordeler med å bruke snaptags enn qr. Det er EN fordel, at det ser penere ut. Til gjengjeld tror jeg flere forstår at en QR-kode er en slags "strekkode" nettopp pga utseendet, mens den sirkelen... vel, der tror jeg færre vil gjøre koblingen. Ser du det fra litt avstand kan du f.ex. fint gå glipp av de mellomrommene i sirkelen.
Og den "sammenlikninga" er jo helt på tok
Bare se på det første punktet der f.ex: Der gir de snaptags "ok" for "mobile phones with camera allow access", med 88%, mens de samtidig gir QR stryk for at "bare" 13% har lastet ned en leser. Skulle det vært en korrekt sammenlikning burde de jo ha sammenliknet hvor mange som har lastet ned leseren for de forskjellige, men der mistenker jeg at snaptags har omtrent like stor sjanse som jeg ville ha hatt på en hvilken som helst skidistanse mot Petter Northug.
Det samme gjelder tilsvarende f.ex. på punkt 3, 4, og 6, og til en viss grad på punkt 2. Punkt 6 er det eneste de er ærlige på.
...og det sier egentlig ganske mye når man må jukse så til de grader mye for å komme bra ut i en sammenlikning... så nei, jeg tror ikke snaptags har en sjanse i havet mot qrkoder.