SMS / Aktiveringskode sends per sms

allegretto

Medlem
Ingen dum idé, løsningen du beskriver er helt lik den jeg ønsker å ha på min side. Burde ikke være så vanskelig med egen CB-plugin, skal sjekke ut dette jeg også.. selv om jeg ikke er noen php-ekspert.

stianbro

New Member
okey..dette skulle ikke være helt lett..
Passordet til brukerene blir tydeligvis kodet om til MD5 kode når det blir lagret i databasen, og jeg greier ikke å finne noen måter å gjøre dette om til et leselig passord på.

Tenker derfor at brukerene kanskje må få en "reset" passord mulighet i sted, som genererer nytt passord og sender dette.

stianbro

New Member
fant en liten greie på forumet til CB:

A users password can only be sent based on certain events. Primarily directly after registering. The reason is once the password is encrypted it is not possible to decrypt it (joomla). On login, on registration, and after profile update is the only times possible to get a password in plain text. In other words add the password field to CBs registration Pending email. Password is highly likely to not work in CBSubs emails due to these factors.

Så trikset må vel bli å få endret de "riktige" scriptene til å sende kopi av passordet dit man ønsker?

allegretto

Medlem
Skulle gjerne hatt tid til å undersøke dette nærmere.. men har fryktelig mye jobb denne uka.. men ja.. har også lest på CB-forumet at å "klusse" med passord generatoren ikke er noen enkel sak.
--
Password is only allowed in Pending email, period. You can not send it in the Welcome email. This is because the pending email is sent immediately at registration. Welcome email is delayed until a certain criteria is met. We do NOT store a password in plaintext so it is impossible to do what you're wanting. Once a password is encoded it can not be reversed.
--
Om du spørr i CB-forumet hvor i koden man kan gjøre endringer for å få sendt passord i en Http-push, så vil jeg tro det er svar å få. De pleier å være kjappe med å gi gode svar.

Topp