Dette er hva jeg tenker i første omgang:
- annen logo, den du har nå er satt sammen av en font, en diamant som er tatt ifra noe som virker tegnet og ikke er i samme stil eller farge som teksten, og det å kombinere fullfarge med vektor ser sjeldent profesjonellt ut.
- swiss legend reklamen er veldig komprimert, jeg ser klart og tydelig artifacts i bildet noe som ikke ser bra ut. I tillegg er teksten hvor det står 20 prosent skrevet i en font som tydelig ikke passer inn med resten. Rødfargen kræsjer også med den i swiss merket, plasseringen ser heller ikke ok ut. Jeg ville lagt over en blokk på 1/3 av siden, kjørt ned lyset i denne og skrevet teksten med tilbudet tydligere der. Altså skille selve reklameplakaten som du sikkert har fått fra et annet sted fra din egen tekst og informasjon.
- smykker og klokker er slik jeg ser det blandet. Dette synes jeg personlig ikke er noen god ide. Prøv å lag pene kategorivalg innenfor disse to eksempelvis, eller skill de i to kolonner.
- bytt ut bildene av dere to. Ta helst bilder som passer inn i settingen, altså enten i en smykkelignende butikk eller med en mer anonym bakgrunn. Og helst i samme setting på begge dere to. Slik det er nå ser det ut som et facebookprofilbilde og et bilde fra en villmarksside.
- på om oss, ikke skriv at "vi finner" osv. Da antyder du til kunden at dette er noe de kunne gjøre selv. Skriv heller at dere "leverer" og "selger". Det høres mye bedre ut uten at man lyver
- det er endel som bilder og diverse på blant annet "om oss" siden som ikke utnytter full blokkbredde og de er ikke midtstilt. Dette ser ikke bra ut i mitt hode.
- fjern eller få informasjonen om gratis levering osv satt ett annet sted, som for eksempel i callout/slider øverst. Da får dere produktene mer i fokus som jo bør være hovdpoenget. Jeg klarer ikke å se at dere vinner noe på å ha det slik som det er nå
- gjør endringer i callout/bannerslideren. Engelsk tekst på slike bilder føler ikke jeg fungerer bra. Få det på norsk, få det mer lokalt og sikkert for en kunde å handle. jeg vil tro at kundegruppen stort sett er kvinner 18-60 og disse er langt mer skeptiske til noe som kan virke utenlandsk enn mange andre føler jeg basert på egen erfaring.
- den scrollende tilbudssaken på venstremenyen, er det ikke mulig å ha denne til å fade fra produkt til produkt istedet? Hakkende og flimrende slike rullegreier føler jeg ser litt billig ut.
- Jeg villa hatt callouten din større, jeg ville kanskje til og med vurdert å fjerne venstremenyen helt om jeg skulle gjort noe drastisk designendring på siden. Husk at du selger et imageprodukt. Visualliser, det er utrolig viktig.
- skift ut "kjøp" med "legg i handlekurv"
- mer utbroderende "skrytedetaljer" om hvert smykke. Og flere bilder! Type "Et flott anheng inspirert av den udødelige kjærligheten to personer kan dele. Et udødelig og flott motiv til å få frem din egen indre skjønnhet....blablabla"
-fjern ditt eget navn nede ved copyright. Det holder med bedriften/nettsidens navn. Hvis noe blir veldig knyttet opp mot et enkelt navn kan man få inntrykk av at dette er et veldig lite selskap (som det jo selvsagt kan være) og enkelte kan få avesjoner av dette.
Ellers, kjør konkurranser, legg til en liten blogg hvor dere skriver egne omtaler og legger ved flere bilder av utvalgte smykker så ofte dere gidder.
Har du ikke Paypal? Vi vurderte BBS/Teller men fant ut at konverteringsraten var like god med paypal og man fikk pengene mye raskere. Om du vurderer fakturaløsning vil jeg anbefale deg å kontakte Klarna. Da kan du selge på faktura og få pengene fra de og slippe inkasso og slikt. Mot jul vil jeg anbefale deg å kontakte alle slike kvinne/mamma forum og sider som kjører julekalendere og høre om du kan levere premie/gavekort til disse. Da får du raskt stor respons i forhold til besøk.