Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Slik takler du en telefonselger

Balder

Medlem
Hva gjør du sa du? Hva gjør du på den siden der?

Når jeg sitter ved maskinen når det ringer, og jeg lurer på om det er en selger, så bruker jeg nettstedet til å sjekke om det er en selger som ringer. Dersom det er en selger gidder jeg ikke å ta tlf. Tid spart...

Jeg har installert søkefelt for ukjentnummer i firefox, så da går det kjapt å søke :)
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Som selger så elsker jeg slike telefoner. Det har enda ikke ringt noen som kan tilby meg noe jeg trenger.

F.eks, jeg er telenor forhandler, så alle som prøver å selge meg abo sier de garantere meg billigere abo en det jeg har idag... når jeg sier jeg er forhandler så sier de "ha en fin dag" og leggger på.

Så har du den kjekke bonnier media, der sier jeg bare at jeg kjører reklamekampanjer for de selv, så det tilbudet de prøver å lokke på meg kan jeg lett få selv, og TJENE penger på det :p

Og det er jo enormt kjekt å bare høre gjennom samtalen for å se hvor gode selgere de er :p Kanskje jeg skulle prøvd meg på den politipranken en gang, hehe
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg får selgerne til å legge på av seg selv. Det har skjedd to ganger nå.

Den første var en kis fra dun & bradstreet (eller hva faen det nå heter) som skulle selge meg et kredittbevisgreie som beviste at jeg hadde sånn trippel A kredittevne. Javel. Jeg spurte: "Så du skal selge meg et diplom?"

Noe han bekreftet. Om enn et diplom på 15 sider. Men likevel et diplom.

Så jeg spurte ham enkelt og greit hva han skulle ha for dette. "Tidligere har dette kostet 5000 kr, men nå kan du få det for 3500 kr pluss moms..!!" Hvorpå det gikk et sekund, før jeg (helt av meg selv faktisk) fikk latterkrampe.

hehehehehehehehehehe. 3500 kr!!!

Da la han bare på..
 

Zita

Medlem
Haha... dritbra!

Jeg pleier å la sønnen min svare. Han spør og graver så mye at de til slutt gir opp og legger på. :p
 

Knut

Medlem
Jeg solgte min gamle rustne Caravelle til en selger fra en eller annen katalog jeg ikke husker i farten.
Solgte en gammal pc til en selger fra blindeforbundet fordi han samlet på de.
Solgte 2 husmorvinduer til en fra Telenor.
Ville selge kona min til en fra ett annet forbund, men han betalte bidrag til 2 ex'er så han turte ikke.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Telefonselgere ja. Dere må jo tenke på at det er jobben deres, og de fleste er jo også avhengig av salg for og tjene noe særlig i jobben. På en måte er det jo litt dumt og le av at noen gjør jobben sin, og kan jo sammenlignes med at en av deres potensielle kunder får latterkrampe når dere legger frem hva dere kan tilby... "hehehehehehehehehe, 10,000kr. :D"

Jaja, jeg forstår jo at telefonselgere egentlig mer eller mindre er blitt et lite "vitseobjekt," så jeg tar jo ikke det her så veldig alvorlig.

Sist gang jeg fikk telefonselger i røret var fra Tele2. En dame som strengt tatt ikke kunne norsk i det hele tatt, men ville allikevel forsøke og prate norsk. Slikt orker jeg ikke, så jeg tok samme tone tilbake og sa "JAI IKKE SNAKKE NORSK." Men for svarte, tror dere hun forstod hva jeg sa?
 

hansvh

Medlem
Hvorfor reserverer du deg ikke mot telefonsalg?

--> Fordi man ikke kan reservere seg som firma.
Hvorfor sier du ikke bare høflig, men bestemt at du ikke er interessert?

Jeg har aldri skjønt folk som er motbydelige bare fordi de ikke ønsker et bestemt produkt.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Er faktisk enig med deg hansvh. Og være frekk mot en telefonselger er egentlig dårlig gjort. De gjør tross alt bare jobben sin akkurat som alle andre gjør og det er heller ingen som har sagt at de liker den jobben de har spesielt godt heller.

En årsak til at noen er motbydelige fordi de ikke ønsker produktet kan f.eks være at vedkommende har mensen evt mannsen den dagen de får en telefon. Jeg derimot er ikke hyggelig mot en telefonselger som ikke kan prate norsk. I verste fall ber jeg om og få prate med sjefen som stort sett befinner seg på ett slikt "callcenter" og gir da klar bekjed om at mennesker som ikke prater norsk ikke trenger ringe til meg.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Jeg bruker bare enkelt å greit å si at jeg ikke er interesert i å kjøpe noe hos en selger som selger på en så patetisk måte som telefonsalg. Også legger jeg til at han bare fint kan ringe neste mann på listen, for hos meg er det ingenting å hente :)
 

skogtrollet

Medlem
Jeg har jobbet som telefonselger. Var endel negative og sure folk. Det jeg aldri forstod var hvorfor folk prater og prater og prater, og roper og er dritsure. Hvorfor ikke bare legge på? :p
 
Topp